اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اهدای بیش از ۱۹ هزار جلد کتاب به کتابخانه حرم حضرت معصومه(س)

رئیس اداره کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه از ابتدای سال 1400 تا کنون 19 هزار و 508 جلد کتاب به کتاب خانه فاطمی اهدا شده است، گفت: در 6 ماه نخست سال جاری 3 هزار و 811 جلد کتاب اهدا شده که از این تعداد 7 نسخه خطی، 3 کتاب چاپ سنگی سربی، 45 جلد به زبان های غیر فارسی و 2 هزار و 989 جلد سایر منابع است.

اهدای بیش از ۱۹ هزار جلد کتاب به کتابخانه حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی حرم حضرت معصومه(س) محمد عباسی یزدی در گفت‌و‌گویی خبری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ جمعا ۱۵ هزار و ۶۵۴ جلد کتاب به کتابخانه حرم مطهر بانوی کرامت اهدا شده است.

وی افزود: از میان کتب اهدایی به کتابخانه فاطمی در سال ۱۴۰۰، ۴۹ کتاب چاپ سنگی سربی، ۱۵ کتاب خطی، ۸۹۳ جلد به زبان های غیر فارسی  و ۱۴ هزار و ۶۹۷ جلد نیز از کتب چاپی و به زبان فارسی بوده است.

رئیس اداره کتابخانه آستان حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ نیز جمعا تعداد ۳ هزار و ۸۱۱ جلد کتاب اهدا شده که از این تعداد ۷ نسخه خطی، ۳ کتاب چاپ سنگی سربی، ۴۵ جلد به زبان های غیر فارسی و ۲ هزار و ۹۸۹ جلد سایر منابع است. 

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ کل کتب اهدایی به کتابخانه آستان مقدس فاطمی ۵هزار و ۱۲ جلد بوده است، گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۸۴۳ جلد کتب چاپی بوده بنابراین به غیر از کتب خطی و چاپ سنگی سربی، کتب چاپی اهدایی طی سال ۱۴۰۰ بیش از سه برابر سال قبل بوده است.

عباسی یزدی افزود: در میان اهدا کنندگان کتاب مؤلفین، موسسات فرهنگی و ناشران، برخی از کتابخانه های مهم و شاخص، بیوت آیات عظام و ورثه ای که عزی خود را از دست داده اند، خادمان آستان مقدس بانوی کرامت و افراد ناشناس که از معرفی نام خویش خودداری کردند حضور داشتند.

انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول