اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

هشدار «تاکایف» در مورد افزایش حملات سایبری به قزاقستان

رئیس جمهور قزاقستان نسبت به افزایش حجم حملات سایبری به این کشور بعد از اعلام کمپین سیاسی گسترده مربوط به اصلاح قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی هشدار داد.

هشدار «تاکایف» در مورد افزایش حملات سایبری به قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در دیدار با مردم استان «آبای» به تلاش فزاینده حملات اطلاعاتی و سایبری و قصد برخی نیروها برای سازماندهی انقلاب در داخل این کشور اشاره کرد.

وی گفت: در کشور ما کارزار سیاسی بزرگی آغاز شده است و البته بعد از اعلام انتخابات بحث و مناظره‌های مختلفی امکان پذیر است. اما ممکن است کسانی هم باشند که عقاید مخالف منافع کشورمان را بیان  و حتی اطلاعات نادرست را منتشر کنند. لذا ما باید مراقب این موضوع باشیم.

تاکایف در ادامه خاطرنشان کرد: پس از اعلام برگزاری انتخابات، انتشار انواع اطلاعات نادرست و جعلی شدت گرفت و حملات سایبری به کشور بیشتر شد.

رئیس جمهور قزاقستان با بیان این که این یک امر تصادفی نیست و با قصد برخی نیروهای خارجی برای ایجاد سردرگمی و از این طریق جلوگیری از تغییرات مثبت در این کشور مرتبط است، گفت: اما ما از این مسیر انتخاب شده خود منحرف نخواهیم شد.

وی همچنین بار دیگر موضع قزاقستان در قبال وضعیت بین المللی کنونی را تشریح و تاکید کرد که امروز جهان در حال تجربه تشدید بی سابقه ژئوپلیتیکی است و تنش به بالاترین حد خود رسیده است. سیاستمداران و کارشناسان در سراسر جهان به طور جدی در مورد خطرات استفاده از سلاح‌های هسته‌ای بحث می‌کنند.

این در حالی است که بنابر سخنان تاکایف، انرژی اتمی دستاورد برجسته بشر بوده و باید منحصرا به نفع مردم و کشورها استفاده شود نه به عنوان ابزار مخرب مبارزه بین المللی عمل کند. 

رئیس جمهور قزاقستان یادآور شد که این کشور در طول سال‌های استقلال همواره از این موضوع دفاع کرده و دستور کار سیاست خارجی سازنده‌ای را متمرکز به جستجوی راه حل‌های مصالحه، تقویت امنیت و اعتماد و دستیابی به پیشرفت جهانی پیشنهاد می‌کند.

وی افزود: بدیهی است که نظم جهانی مدرن اکنون از یک بحران قدرتمندی عبور می‌کند که پیامدهای آن می‌تواند برای همه کشورها کشنده باشد. 

تاکایف گفت: راه برون رفت از این بحران تنها بر اساس آگاهی از مسئولیت مشترک در قبال آینده بشر، رعایت اصول ثابت شده حقوق بین الملل و احترام به منافع متقابل کشورها امکان پذیر است.

رئیس جمهور قزاقستان همچنین با بیان این که در جامعه مدرن، احترام و اعتماد مردم به یکدیگر رو به کاهش است، این روند را خطرناک خواند، زیرا ظلم و بی‌اعتمادی، بی‌تفاوتی عادت‌های بدی است که انسان را سردرگم می‌کند.

وی در پایان گفت: اگر می‌خواهیم به معنای واقعی کلمه کشور باشیم، قبل از همه باید ویژگی‌های اخلاقی را در جوانان ایجاد کنیم. ایدئولوژی مسئولیت باید در کشور ایجاد شود. وضعیت جهان بسیار پیچیده شده است. در چنین شرایطی ما باید به عنوان یک ملت متحد شویم. هر سیاستمدار، شخصیت عمومی، روزنامه‌نگار، وبلاگ نویس یا شهروند عادی باید در قبال گفتار و کردار خود احساس مسئولیت کند و هر کاری که انجام می دهیم باید به نفع کشور باشد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول