اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

اثرگذاری دانش‌بنیان‌ها در صنعت بنادر و دریانوردی افزایش می‌یابد

همکاری شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد، توسعه و بهبود زیرساخت‌هاى حمل و نقل دریایی در کشور با دستگاه‌های ذیربط و سرمایه‌گذاران بیشتر و شفاف‌تر می‌شود.

اثرگذاری دانش‌بنیان‌ها در صنعت بنادر و دریانوردی افزایش می‌یابد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فاس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همکاری شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد، توسعه و بهبود زیرساخت‌هاى حمل و نقل دریایی در کشور با دستگاه‌های ذیربط و سرمایه‌گذاران بیشتر و شفاف‌تر می‌شود.

اتفاقی که علاوه بر منافع اقتصادی و دستیابی به فناوری ‏های پیشرفته، اهمیتی راهبردی برای کشور دارد. برگزاری «سلسله نشست‌های ارتقاء تاب‌آوری و رقابت‌پذیری زنجیره ارزش با محوریت صنایع بنادر و دریانوردی» که 10 مهرماه 1401 برگزار می شود؛ گامی بزرگ برای تحقق این هدف است.

رویدادی که «رفع نیازهای فناورانه و توسعه فناوری در حوزه بنادر و دریانوردی»، «توسعه بازار محصولات شرکت های دانش بنیان، فناور و مراکز علمی و پژوهشی»، « تامین سرمایه و سرمایه گذاری در توسعه قراردادهای شرکت های دانش بنیان در حوزه صنایع دریایی و کشتی سازی» و «رفع موانع تولید و چگونگی ارتباط شرکت های دانش بنیان با صنایع بزرگ دریایی و کشتی سازی» را هدف گرفته و صنایع بنادر، دریانوردی مخاطبان اصلی و محوری آن هستند.

اولویت‌های فناورانه و مهم‌ترین چالش‌هایی که در برگزاری این رویداد مدنظر است شامل «هوشمندسازی و تحول دیجیتال در بنادر»، «سازه های دریایی»، «محیط زیست دریایی»، «زنجیره حمل و نقل دریایی»، «خدمات تعمیر، نگهداری و بازرسی فنی»، «مدیریت یکپارچه اطلاعات دریایى»، «سیستم های شناسایی و ردیابی» و «تخلیه و بارگیری» می شود.

اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، بندر امام خمینی(ره) و موسسه توسعه فناوری و نوآوری شریف با حمایت مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و فن‌بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به برگزاری نشست ارائه نیازهای فناورانه در حوزه بنادر و دریانوردی به صورت حضوری و آنلاین کرده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول