اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

راهکار‌ پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روده‌ای

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: افرادی که دارای علائم مشکوک به بیماری کرونا و التور شامل تب، سرفه و اسهال هستند، حتما به مراکز بهداشتی فعال در شهر‌ها و روستا‌ها مراجعه کنند.

راهکار‌ پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روده‌ای

پژمان بختیاری‌نیا سرپرست مرکز بهداشت استان خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در فصل پاییز شاهد شیوع بیماری‌های واگیر تنفسی نظیر کووید-۱۹ و بیماری‌های واگیر روده‌ای مثل التور (وبا) در استان خوزستان هستیم.

وی با بیان اینکه این فصل در واقع پیک شیوع این بیماری‌ها است، افزود: رعایت فاصله ایمن، استفاده از ماسک به ویژه در فضا‌های بسته، تزریق واکسن کرونا بخصوص برای افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و نقص ایمنی از مهم‌ترین و موثرترین راهکار‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیردار محسوب می‌شوند.

سرپرست مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روده‌ای نیز باید مصرف آب آشامیدنی و مواد غذایی سالم، استفاده از توالت بهداشتی و دفع صحیح فاضلاب در دستور کار قرار گیرد.

وی رعایت این موارد در مدارس و دانشگاه‌ها که مراکز تجمعی هستند را الزامی اعلام کرد و ادامه داد: شست‌وشوی صحیح و مکرر دست‌ها نیز راهکاری مهم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی و روده‌ای است.

بختیاری‌نیا تاکید کرد: افرادی که دارای علائم مشکوک به بیماری کرونا و التور شامل تب، سرفه و اسهال هستند، حتما به مراکز بهداشتی فعال در شهر‌ها و روستا‌ها مراجعه کنند تا کار‌های تشخیصی و مداخله‌های درمانی برای فرد و اطرافیان وی انجام شود

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول