اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

آغاز فعالیت اولین سرکنسول ایران در قاپان

«مرتضی عابدین ورامین» نخستین سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قاپان عصر جمعه در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان رسما فعالیتش را آغاز کرد.

آغاز فعالیت اولین سرکنسول ایران در قاپان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «مرتضی عابدین ورامین» اولین سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قاپان عصر روز جمعه هشتم مهرماه ۱۴۰۱، در مراسمی با حضور ظهوری سفیر ایران در ارمنستان، حکم انتصاب خود را به آرارات میرزویان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان تقدیم کرد.

 عابدین ورامین در این دیدار ابراز امیدواری کرد که فعالیت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قاپان به گسترش و تعمیق روزافزون روابط دو کشور در همه زمینه‌ها کمک کند.

 

 

میرزویان وزیر خارجه ارمنستان تصمیم ایران برای تأسیس سرکنسولگری در قاپان را نمود عینی اهتمام ایران به گسترش روابط با جمهوری ارمنستان و تلاش برای حفظ صلح و ثبات در منطقه خواند و بر آمادگی دولت ارمنستان برای حمایت کامل از فعالیت موفق سرکنسولگری ایران در قا‌پان تأکید کرد. 

 

وزیر امور خارجه ارمنستان با قدردانی از مواضع کشورمان درباره تحولات منطقه به گفت‌وگوهای ثمربخش مقامات دو کشور از جمله در حاشیه نشست مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک اشاره کرد.

در این دیدار درباره زمینه‌های مختلف توسعه روابط دو کشور گفت‌وگو شد.

ظهوری سفیر ایران در ایروان نیز در این دیدار ضمن مرور توافقات اخیر مقامات ارشد دو کشور، کمک به توسعه روابط اقتصادی دوجانبه، بهره‌برداری بهتر از فرصت‌های موجود و بهبود خدمات‌رسانی به اتباع هموطنان و فعالان اقتصادی به ویژه در استان سیونیک را از جمله اهداف جمهوری اسلامی ایران در ایجاد سرکنسولگری در قاپان برشمرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قاپان نیز با تشریح برنامه‌های مصوب سرکنسولگری از جمله کمک به جریان روابط اقتصادی مشترک، ابراز امیدواری کرد که فعالیت موفق سرکنسولگری نمودی از توجه جمهوری اسلامی ایران به حفظ صلح و ثبات و بهبود شرایط در منطقه قفقاز جنوبی باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول