اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه تلویحا آمریکا را به خرابکاری در خط لوله نورداستریم متهم کرد

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت این سازمان به تلویح آمریکا را به خرابکاری در خط لوله گاز نورداستریم متهم کرد.

روسیه تلویحا آمریکا را به خرابکاری در خط لوله نورداستریم متهم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «واسیلی نبنزیا»، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در نشست روز جمعه شورای امنیت به صورت تلویحی آمریکا را عامل خرابکاری در خط لوله نورداستریم ۱ و ۲ دانست.

طبق گزارش رویترز، نبنزیا تصریح کرد که خسارت به خط لوله گازی نورداستریم در زیر دریای بالتیک می‌تواند دستاوردهای زیادی برای آمریکا از لحاظ تجارت گاز داشته باشد.

دوشنبه هفته جاری، سه اقدام خرابکارانه موجب نشتی و توقف صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورداستریم ۱ و ۲ شد. کارشناسان می‌گویند این موضوع عملاً دست روسیه را برای فشار گازی به اتحادیه اروپا از طریق اعمال محدودیت بر صادرات گاز و امتیازگیری از آنها می‌بندد زیرا به گفته رئیس انجمن گاز روسیه، تعمیرات این خط لوله حداقل ۶ ماه زمان می‌برد و به زمستان امسال نمی‌رسد.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه به درخواست روسیه برای بررسی نشت گاز در این خط لوله‌ها تشکیل جلسه داد. شرکت گازپروم و شرکای اروپایی روسیه میلیاردها دلار برای احداث این دو خط لوله گازی هزینه کرده‌اند.

نبنزیا در این جلسه اشاره کرد یکی از موضوعات اصلی در خصوص انفجارهای رخ‌داده در نورد استریم ۱ و ۲ این است که آیا تخریب آنها فایده‌ای برای ایالات متحده دارد یا خیر. او سپس در پاسخ گفت: «پاسخ این سوال، بدون تردید مثبت است.»

نماینده روسیه در سازمان ملل در ادامه گفت: «عرضه‌کنندگان گاز طبیعی مایع در آمریکا باید بابت افزایش چندبرابری فروش ال‌ان‌جی به اروپا جشن بگیرند.»

ساعاتی قبل‌تر، ولادیمیر پو‌تین، رئیس‌جمهور روسیه گفت ایالات متحده آمریکا و متحدانش این خط لوله را منفجر کرده‌اند.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: «تحریم‌ها به تنهایی برای آنگلوساکسون‌ها کافی نبود: آنها به خرابکاری روی آوردند.»

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

پایان پیام/ ت 31

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول