اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قطع امید زودهنگام انگلیسی‌ها از لیز تراس

نتایج یک نظرسنجی که به تازگی انجام شده حاکی است بیش از نیمی از انگلیسی‌ها از نخست‌وزیر کشورشان ناامید شده‌اند و معتقدند او باید از قدرت کناره‌گیری کند.

قطع امید زودهنگام انگلیسی‌ها از لیز تراس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند سیاست‌های اشتباه «لیز تراس» در اولین ماه نخست وزیری‌اش در انگلیس محبوبیت او را کاهش داده و کار به جایی رسیده که در یک نظرسنجی جدید، حدود نیمی از انگلیسی‌ها خواستار کناره‌گیری او شده‌اند

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» سیاست‌های مالی غلط لیز تراس تا کنون آشوب در بازارهای مالی و تزلزل محبوبیت او در نظرسنجی‌ها را به همراه داشته است.

در حالی که کمتر از چهار هفته از شروع نخست‌وزیری تراس می‌گذرد ۵۱ درصد از افرادی که در یک نظرسنجی مرکز افکارسنجی «یوگاو» شرکت کرده‌اند گفته‌اند که او باید از سمتش کناره‌گیری کند.

تراس حدود یک هفته قبل از طرحی جنجالی رونمایی کرد که خواستار کاهش مالیات بر اقشار ثروتمند در بحبوحه افزایش هزینه‌های معیشتی است.

این رویدادی نامطلوب برای لیز تراس است که روز ششم سپتامبر جانشین بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق انگلیس شد. تراس در دولت جانسون وزیر امور خارجه بود. او برای رسیدن به سمت نخست‌وزیری با ریشی سوناک، وزیر دارایی سابق انگلیس به رقابت پرداخت و سرانجام پیروز میدان شد.

اما دردسر برای دولت جدید لیز تراس از زمانی شروع شد که «کواسی کوارتنگ» وزیر خزانه‌داری دولت او چند روز پیش از برنامه‌های کاهش مالیاتی که با واکنشهای منفی و انتقاد بسیار مواجه شد رونمایی کرد.

بر اساس نتایج نظرسنجی شرکت یوگاو از ۴۹۱۸ فرد بزرگسال که روز جمعه برگزار شد، تنها یک چهارم از انگلیسی‌ها از باقی ماندن او در نخست وزیری کشورشان حمایت کردند.

طبق نتایج این نظرسنجی بیش از نیمی از پاسخگویان همچنین گفتند، کوارتنگ نیز باید از سمتش کنار برود.

تنها سه درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بر این عقیده بودند که بودجه کوچک جنجالی رونمایی شده توسط دولت تراس دارای ایده‌های درست و سنجیده بوده است.

یک نظرسنجی دیگر که از سوی شرکت «ایپسوس» برگزار شد نیز نشان داد، نیمی از انگلیسی‌ها انتظار دارند «کِر استارمر»، رهبر حزب «کارگر» انگلیس نخست وزیر این کشور شود.

در نظرسنجی مشابهی که در ماه مه برگزار شده بود 38 درصد چنین عقیده‌ای داشتند. همچنین طبق این نظرسنجی جدید تنها 18 درصد گفتند لیز تراس عملکرد خوبی در نخست وزیری دارد.

پایان پیام/ ت 33

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول