اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

امام جمعه ارومیه: برخی با بیت‌المال و دارایی‌های نظام به مقام رسیده‌اند و اکنون خیال خیانت دارند

امام جمعه ارومیه با اشاره به نقش برخی از هنرمندان و ورزشکاران در هدایت و گسترش ناآرامی‌های اخیر در جامعه گفت: این افراد در ناآرامی‌ها نقش کمی نداشتند و باید برخورد قانونی و جدی با آن‌ها هم انجام شود تا درس عبرتی برای دیگر افرادی باشند که با بیت‌المال و دارایی‌های نظام به مقام رسیده‌اند و اکنون خیال خیانت دارند.

امام جمعه ارومیه: برخی با بیت‌المال و دارایی‌های نظام به مقام رسیده‌اند و اکنون خیال خیانت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی امام‌جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره اغتشاشات اخیر اظهار کرد: عموم مردم در جامعه حق اعتراض دارند و بر اساس سنت «امر به معروف و نهی از منکر» موظف به تذکر کم‌کاری و اشتباهات مسؤولان و عموم جامعه هستند.

وی گفت: اعتراض مدنی و با رعایت اصول اسلامی همان امر به معروف و نهی از منکر است که هم باید توسط مردم اجرایی شود و هم مسؤولان برای اجرای آن پایه‌ریزی و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

امام‌جمعه ارومیه عنوان کرد: همه افراد جامعه حق اعتراض دارند، اما هیچ فردی حق ندارد اعتراضات مردمی را به سمت و سوی ناآرامی و اغتشاش و آشوب بکشاند. اینکه عده‌ای دنبال آشوب باشند به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

قریشی مجازات قانونی عوامل اصلی اغتشاشات و آشوب‌ها را از مسؤولان قضایی کشور خواستار شد و افزود: برخورد جدی با عوامل اصلی اغتشاشات باید در دستور کار باشد، این افراد جدای از عده‌ای گمراه هستند که با هدایت همین عوامل اصلی در خیابان‌ها به شعار دادن پرداختند.

وی با اشاره به نقش برخی از هنرمندان و ورزشکاران در هدایت و گسترش ناآرامی‌های اخیر در جامعه اضافه کرد: این افراد در ناآرامی‌ها نقش کمی نداشتند و باید برخورد قانونی و جدی با آن‌ها هم انجام شود تا درس عبرتی برای دیگر افرادی باشند که با بیت‌المال و دارایی‌های نظام به مقام رسیده‌اند و اکنون خیال خیانت دارند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی بصیرت مردم در جامعه را مثال زدنی و بسیار مهم و قابل احترام توصیف و عنوان کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی و تجمع ضداغتشاشات نشان داد که تمام توطئه‌های دشمنان شکست خورده و این مردم هستند که برای حفظ نظام اسلامی در صحنه حاضر می‌شوند.

قریشی نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی را عامل آرامش و نظم اجتماعی برشمرد و ابراز کرد: حمله به این نیروهای خدوم به هیچ عنوان قابل قبول نیست و مردم خواستار برخورد جدی با چنین افرادی هستند.

وی آتش زدن قرآن، حمله به بانک، آمبولانس و بیمارستان را قبیح دانست و یادآور شد: بی شک دشمنان، منافقان و ضد انقلاب از اغتشاشات حمایت می‌کنند اما مردم ما بصیرت دارند و فتنه را سریعاً تشخیص می‌دهند و این باعث افتخار است که ۴۳ سال در برابر دشمنان ایستاده‌اند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول