اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

امام جمعه دماوند: آتش‌بیاران معرکه فتنه باید تعقیب و مجازات شوند

امام جمعه دماوند گفت: برخی از سیاسیون و چهره‌های مشهور از بازیگران سینما و تلویزیون، بازیکنان فوتبال، خوانندگان و امثال آنها آتش‌بیار معرکه فتنه شدند که قطعاً باید تعقیب و مجازات شوند.

امام جمعه دماوند: آتش‌بیاران معرکه فتنه باید تعقیب و مجازات شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: هفتم مهرماه روز آتش‌نشان و ایمنی را گرامی می‌داریم و از زحمات آتش‌نشانان عزیز شهرستان دماوند تقدیر و تشکر می‌کنیم همچنین از فرماندار، شهرداران و اعضای شوراهای شهر تقاضا داریم نسبت به تجهیز بیشتر آتش‌نشانی‌ها و تأمین نیروی انسانی، اقدام لازم را در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه دماوند در خصوص حوادث اخیر در کشور تصریح کرد: بار دیگر فتنه و آشوب مورد خواست دشمنان نظام اسلامی ما با هوشیاری مردم خاموش شد، اما همه باید از این حوادث درس عبرت بگیریم.

فتاح‌دماوندی ادامه داد: اتاق فکر دشمن سعی کرد که فتنه اخیر را با انرژی و سرعت و برافروختن احساسات مردم با جسارت و خشونت گسترش دهد؛ به میدان آوردن زنان و دختران جوان و سوءاستفاده از احساسات آنان و همراه کردن چاشنی بدبینی به نظام، ترفند شیطانی فتنه انگیزان بود.

وی تأکید کرد: عناصر منافق، تجزیه‌خواه و سلطنت‌طلب، لیدری اغتشاشات اخیر را بر عهده داشتند و به سبک داعش آشوب‌ها را به خشونت کشاندند و شکستن قداست و حرمت قرآن، مسجد و امامزاده و پرچم امام حسین(ع) و اهانت به پرچم ایران و تصاویر امام و رهبری و حاج قاسم سلیمانی از جنایات نابخشودنی فتنه‌گران بود.

عاملان ایجاد اغتشاش خسارات میلیاردی به اقتصاد کشور را پرداخت کنند

امام جمعه دماوند افزود: حمله به افراد عادی و رهگذر و ضرب و جرح و قتل آنها و حمله به نیروهای امنیتی و انتظامی و اموال عمومی و تجهیزات امدادی از جرم‌های بزرگ آشوبگران بود.

فتاح‌دماوندی گفت: خسارات هزاران میلیاردی به اموال عمومی و خصوصی و خسارت به اقتصاد کشور و مردم به خاطر ایجاد محدودیت‌های خاص هزینه‌هایی است که عاملان ایجاد اغتشاش باید بپردازند.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی کشور باید بدون ملاحظه، سران داخلی و خارجی فتنه اخیر را شناسایی و آنان را به سزای اعمالشان برساند.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: تاثیر مطالب دروغ و پر از شبهه ماهواره‌های دشمن و رهاشدگی فضای مجازی، اغتشاش اطلاعاتی گسترده ایجاد کرد که باعث اغتشاش فیزیکی دوچندان شد.

فتاح‌دماوندی ادامه داد: نظام اسلامی در جریان فتنه سال‌های ۸۸ و ۹۸ از فضای مجازی بی در و پیکر ضربه خورد؛ چرا مسئولان فضای مجازی، این درد را درمان نکردند.

دولت فضای مجازی را ساماندهی کند

امام جمعه دماوند در ادامه با بیان اینکه دولت، مجلس و قوه قضاییه باید تدبیر کنند تا چنین فتنه‌هایی دوباره شکل نگیرد، اظهار کرد: در حوادث اخیر دشمن بار دیگر با استفاده از ظرفیت توییتر، تلگرام و اینستاگرام در فضای مجازی کشور آتش افروخت و عقیده و فکر جوانان ما را مسموم کرد.

فتاح‌دماوندی افزود: برخی از سیاسیون و چهره‌های مشهور از بازیگران سینما و تلویزیون و بازیکنان فوتبال و خوانندگان و امثال آنها آتش‌بیار معرکه فتنه شدند که قطعاً باید تعقیب و مجازات شوند.

وی گفت: خداوند متعال می‌فرماید خود را برابر دشمن به قوی‌ترین سلاح‌ها مجهز کنید، اما متاسفانه جبهه انقلاب در فضای مجازی ضعیف است و دائم از دشمن ضربه می‌خورد.

امام جمعه دماوند بیان کرد: قطعاً اگر فتنه اخیر را ریشه‌یابی کنیم به ضعف عملکرد نظام در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی پی خواهیم برد و ما باید برای کانون‌های اصلی فرهنگ‌ساز و فرهنگ‌پذیر برنامه داشته باشیم.

فتاح‌دماوندی افزود: نوجوانان دبیرستانی و جوانان دانشگاهی باید در نقطه کانونی جهاد فوری و قطعی تبیین و روشنگری قرار گیرند؛ باید دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها را دریابیم.

حمایت از هنرمندان انقلابی سبب تقویت جبهه فرهنگی می‌شود

امام جمعه دماوند تصریح کرد: حمایت از سینماگران، نویسندگان، شاعران، کارگردانان و بازیگران فیلم و تئاتر انقلابی و ارزشی و اسلامی سبب تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خواهد شد.

فتاح‌دماوندی بیان کرد: باید از همه ابزارهای هنری برای توسعه و تعمیق فرهنگ انقلابی، اسلامی و ایرانی استفاده و فعالان این عرصه را تقویت کنیم و در جریان فتنه اخیر برخی از نوجوانان نادانسته و بدون آگاهی وارد میدان آشوب و اغتشاش شدند که باید حساب آنها را از سران فتنه و رهبران آشوب جدا کرد.

وی بیان کرد: آن کسانی که در خارج از کشور راحت نشستند و جوانان ایرانی را به اغتشاش دعوت می‌کنند و آنها را گرفتار پرونده‌های قضایی می‌نمایند باید مورد تعقیب و پیگرد قرار گیرند.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: باید از حوادث عبرت بگیریم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم؛ همه ما برای حفظ نظام اسلامی و حفظ مردم، مسئولیم و باید بیدار باشیم.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول