اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش دو برابری سهمیه حجاج محور دیدار مقامات ازبکستان و عربستان

رئیس جمهور ازبکستان و وزیر حج و عمره عربستان سعودی در شهر «تاشکند» دیدار و بر افزایش دو برابری سهمیه حجاج ازبکستان به توافق رسیدند.

افزایش دو برابری سهمیه حجاج محور دیدار مقامات ازبکستان و عربستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «توفیق بن فوضان الربیعه» وزیر حج و عمره عربستان سعودی در دیداری در شهر «تاشکند» در مورد افزایش دو برابری سهمیه سالانه برای حجاج ازبکستان و همچنین تعداد زائران عمره تا 100 هزار به توافق رسیدند.

در این دیدار مسایل گسترش همکاری های متقابلا سودمند در زمینه سازماندهی برنامه های زیارتی و زیارت اماکن مقدس جهان اسلام از جمله ایجاد شرایط مناسب تر برای اقامت شهروندان ازبکستان در عربستان سعودی مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور حج و عمره در ابتدای این دیدار سلام و بهترین آرزوهای «سلمان بن عبد العزیز آل سعود»  پادشاه عربستان سعودی و «محمد بن سلمان آل سعود» ولیعهد این کشور را به رئیس جمهور ازبکستان ابلاغ کرد.

در این دیدار در مورد افزایش دو برابری تا 24 هزار نفر سهمیه سالانه برای حجاج ازبکستان و همچنین تعداد زائران عمره تا 100 هزار توافق به دست آمد.

در این دیدار همچنین مسایل ارائه کمک برای اجرای عملی پروژه های همکاری تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری، به کارگیری تجربیات پیشرفته در زمینه دیجیتالی سازی، افزایش تعداد گردشگران سعودی به ازبکستان با توجه به رژیم فعلی لغو روادید، برقراری روابط همکاری بین مراکز تحقیقاتی پیشرو دو کشور نیز مورد بررسی قرار گرفت.

مبادلات بازرگانی بین ازبکستان و عربستان سعودی در 5 ماه سال 2021 میلادی در سطح 4 میلیون و 500 هزار دلار قرار گرفته است.

در حال حاضر در ازبکستان 38 شرکت مشترک از جمله 14 کارخانه با صددرصد سرمایه سرمایه‌گذاران عربستان سعودی در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، عربستان سعودی استقلال این کشور را در تاریخ 30 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 20 فوریه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول