اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تشدید نظارت بر عطاری ها و مجموعه های کشاورزی در آبیک با هدف جلوگیری از کشت گیاهان مخدر

فرماندار شهرستان آبیک بر تشدید بازرسی و نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی ویژه عطاری ها و دکه های این شهرستان از سوی ادارات صمت، شبکه بهداشت و درمان و عوامل انتظامی و امنیتی تاکید و افزایش بازرسی های جهاد کشاورزی بر مجموعه های کشاورزی و کشت و صنعت مبنی بر جلوگیری از کشت گیاهان مخدر را خواستار شد.

تشدید نظارت بر عطاری ها و مجموعه های کشاورزی در آبیک با هدف جلوگیری از کشت گیاهان مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حامد فتوحی در جلسه ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آبیک که ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: حضور برخی نوجوانان و جوانان در اغتشاشات اخیر و همراهی با آشوبگران بیانگر این است که دستگاه ها و نهادهای آموزشی و فرهنگی نتوانسته اند وظایف خود را به خوبی انجام دهند؛ ارائه گزارش آماری مربوط به دستگاه های آموزشی، فرهنگی و تربیتی نیست بلکه مربوط به دستگاه های قضایی و انتظامی است. 

وی رویکرد دولت را مردمی سازی خدمات دولت ذکر کرد و افزود: با توجه به وسیع بودن شهرستان آبیک و محدود بودن نیروی انتظامی از نظر عده و امکانات، مبارزه با موادمخدر همت همه مردم و مسئولان را می طلبد. 

فرماندار شهرستان آبیک با بیان اینکه این شهرستان رتبه نخست در دستگیری معتادین متجاهر را داشت و ظرفیت تمام کمپ های ترک اعتیاد تکمیل شد، ادامه داد: راه اندازی یک کمپ جدید در دست اقدام قرار دارد. 

فتوحی با اشاره به مصوبه شورای تامین شهرستان آبیک مبنی بر همکاری دهیاران و شوراها با نیروی انتظامی برای شناسایی مراکز خرید و فروش مواد مخدر و اطلاع به نیروی انتظامی بیان کرد: معتمدین روستاها و شهرهای شهرستان آبیک در صورت اطلاع از مکانهای خرید و فروش موادمخدر و شناسایی معتادین، باید به نیروی انتظامی اطلاع دهند. 

وی از اجرای طرح های ضربتی با قدرت و قوت در محلات  مختلف برای مبارزه با سوداگران مرگ خبر داد و افزود: از مسئولان آموزش و پرورش شهرستان آبیک درخواست می شود نسبت به برگزاری کلاسهای آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای والدین در مدارس با استفاده از اساتید و مشاوران بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و چهره های مردمی و پرنفوذ در شهرها و روستاها اقدام کنند. 

این مسئول ادامه داد: برابر گزارشات، برخی از مجموعه های کشاورزی و کشت و صنعت در شهرستان آبیک اقدام به کشت گیاهان مخدر می کنند که بازرسی ها از سوی جهاد کشاورزی شهرستان لازم است افزایش یابد. 

فرماندار شهرستان آبیک بر نظارت و بازرسی مجدانه ادارات صمت،  شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک و عوامل انتظامی و امنیتی بر برخی از واحدهای صنفی ویژه عطاری ها تاکید و تصریح کرد: در صورت تخلف عطاری ها و چندین مرتبه پلمب آنها مبنی بر فروش داروها و قرصهای غیرمجاز در شورای هیات نظارت شهرستان آبیک موضوع ابطال پروانه کسب متخلفین باید مطرح و تصمیم گیری شود؛ از سویی از دکه ها با همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و اداره صمت باید بازرسی های دوره ای و مستمر صورت گیرد.

فتوحی بر شناسایی فضاهای سبز چهار شهر آبیک، خاکعلی،  زیاران و قشلاق و ظرفیت آنها از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک تاکید کرد و افزود: در صورت امکان استفاده از فضاهای سبز می توان رشته های پارکی همچون بدمینتون، پینگ پنگ، شطرنج و تنیس را در پارکها راه اندازی کرد.

اقامت ۲۳۵ معتاد در کمپهای ترک اعتیاد

یوسف کازانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک در این جلسه از مقیم بودن ۲۳۵ معتاد در کمپهای ترک اعتیاد شهرستان خبر داد و گفت:  از این تعداد،  ۱۶۶ نفر معتاد اجباری و دستگیر شده مابقی اختیاری هستند. 

وی افزود: برنامه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه ها، محیط های نظامی، پادگانها و شهرکهای صنعتی از طریق سه سمن و اورژانس اجتماعی اجرا می شود. 

این مسئول اذعان کرد: بیش از ۵۰۰ خانوار توسط اورژانس اجتماعی ساماندهی شدند که بیشتر درگیر اعتیاد و سرپرست خانوار بوده است. 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک افزود: امسال با مساعدت و پیگیریهای فرماندار شهرستان آبیک و مساعدت شهرداری، ۱۰۰ میلیون تومان به حساب کمپها واریز شده است که با توجه به همجواری شهرستان با استان البرز و سرریز شدن مهاجران آسیب دیده به این شهرستان،  نیاز است شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین در کمک به کمپهای شهرستان توجه ویژه داشته باشند.

لزوم اجرای طرحهای ضربتی در بشاریات

سید محسن موسوی پور بخشدار بشاریات بر راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در کمپ موجود در این بخش تاکید کرد و گفت: در برخی از روستاها خرید و فروش موادمخدر نگران کننده است که می طلبد تدبیر لازم در این زمینه اندیشیده شود. 

وی افزود: نیاز است یک دستگاه خودرو به نیروی انتظامی بخش برای انجام ماموریتها اختصاص یابد. 

این مسئول بیان کرد: بسترهای لازم برای ایجاد ناامنی برای فروشندگان موادمخدر در بخش بشاریات باید فراهم و طرح های ضربتی و اثرگذارتری اجرا شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول