اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

وحدت نیاز ضروری جهان اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: داشتن وحدت میان شیعه و سنی نیاز ضروری جهان اسلام است.

وحدت نیاز ضروری جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،  حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی برنامه‌های هفته وحدت در کردستان، با اشاره به حوادث تلخ روزهای اخیر ابراز تاسف کرد و افزود: با یک اتفاق کوچک همه چیز زیرسوال رفته است.

وی یادآور شد: امروز دشمنان نظام با بهره‌گیری از ترفندهای مختلف درصدد ضربه زدن به وحدت قومی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی در کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بر تبیین و روشنگری مسائل مختلف عقیدتی و فرهنگی مانند اربعین، هفته وحدت و سایر مسائل معنوی تاکیدکرد و گفت: حضور گسترده خواهران در حوزه‌های علمیه نماد وحدت است.

به گفته وی، قبل از انقلاب تنها تعداد انگشت‌ شماری از خواهران در حوزه‌های علمیه حضور داشتند در حالیکه امروز ۶۰۰ نفر از خواهران استان در حوزه‌های علمیه حضور دارند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی و پرمحتوا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تصریح کرد: تدوین برنامه‌های فرهنگی تنها نیازمند هزینه نیست بلکه کارهای فرهنگی نیازمند  تفکر و صرف وقت است.

وی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را در دانشگاه‌ها ضروری برشمرد و گفت: این کرسی‌ها باید طبق قانون، آیین‌نامه و زیرنظر داور برپا شود.

وی از خدمات ارزشمند ارتش، بسیج، سربازان گمنام، سپاه، مرزبانی و نیروی انتظامی تقدیر کرد.

اولین اقدام پیامبر (ص) دعوت به صلح و وحدت بوده است

امام جمعه سنندج با اشاره به آیات قرآنی و جنگ.های چندین ساله دو قبیله اوس و خزرج گفت: دعوت به صلح و سازش و داشتن وحدت اولین اقدام پیامبر (ص) بوده است. 

ماموستا فائق رستمی اظهار کرد: آنچه مایه وحدت، برکت و تقریب بشریت است، ریشه از یکدلی و اتحاد دارد و آنچه مایه خسران است ریشه آن اختلاف و نفاق است.

وی با اشاره به آیه واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا گفت: این آیه سرلوحه سعادت تمام بشریت از نسل حضرت آدم تا خاتم بوده است.

به گفته امام جمعه سنندج، تمسک جستن مسلمانان به این آیه شریفه از منازعه و اختلافات آنها جلوگیری می کند و سبب اتحاد و همبستگی بیشتر مسلمانان می.شود.

وی قرآن، کعبه، قبله واحد، محبت اهل بیت رسول الله(ص)، محبت اصحاب  رسول الله و اخلاق‌مداری  را ۶ محور وحدت و انسجام میان مسلمانان دانست و گفت: پایبندی به معنویت، عرفان و کرامات مسلمانان را در برابر آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد.

ماموستا رستمی نقش روحانیون را ایجاد همدلی و همبستگی امت اسلامی خطیر ارزیابی کرد و گفت: توانگران در ماه مولود باید از فقرا و افراد کم بضاعت دستگیری کنند.

برگزاری ۱۶۰ برنامه در کردستان 

حجت الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان هم در این جلسه، با اشاره  به اینکه در ایام هفته وحدت ۱۶۰ برنامه در استان برگزار خواهد شد اظهار کرد: از این تعداد ۱۶ برنامه شاخص در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کردستان از فرهنگ، آداب و رسوم ویژه‌ای برخوردار است  یادآورشد: ماه مولود در میان مردم کردستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رازیانی افزود: در این راستا کردستان به عنوان پایتخت وحدت و  همدلی مذاهب جشن  محوری ویژه  ماه مولود را برگزار می‌کند.

به گفته وی، این برنامه به عنوان الگوی جشن و به صورت خیابانی اجرا خواهد شد و از تمام توان و ظرفیت گروه‌های مولودی خوانی استفاده خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این جشن از چهره‌های ملی، مجریان و گروه‌های ملی استفاده می‌شود.

حجت الاسلام رازیانی اظهار کرد: در این جشن همراهی مردم به ارزش‌های دینی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح گفتمان‌های دینی با موضوع وحدت اسلامی از هفته آینده استارت می خورد گفت: برگزاری کاروان شاد منادیان وحدت، اجرای برنامه‌های رادیویی و همایش اسوه حسنه از برنامه‌های هفته وحدت است.

برنامه‌های هفته وحدت با رویکرد مردمی برگزار شود

مدیرکل مرکز بزرگ‌اسلامی غرب کشور گفت: برنامه های هفته وحدت  باید  با رویکرد مردمی برگزار شود.

حجت‌الاسلام سعید عسکری با اشاره به  اهمیت  هفته وحدت در میان مردم  استان اظهار کرد:  تلاش شود که در آینده مردم خود متولی برگزاری برنامه‌های هفته وحدت باشند.

وی افزود: اختلافات میان شیعه و سنی تنها مربوط به  توطئه دشمنان نبوده بلکه برخی احساسات و کج فهمی‌ها در آن دخیل بوده است و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری  تعصب، جهالت و کج فهمی‌ها به این اختلافات دامن زده است. 

وی اتحاد رسانه‌های مختلف را یکی از سیاست‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی در راستای ضربه زدن به دشمن دانست.

حجت الاسلام عسکری از برگزاری جشنواره رحمه العالمین در سه محور شعر، مقاله و داستان کوتاه خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان هفته وحدت آثار خود را به دبیرخانه مرکز بزرگ اسلامی ارسال کنند.

برگزاری همایش توحید در استان ضروری است 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان نبود همایش منطقه‌ای توحید را یکی از خلاءها دانست و گفت: برگزاری همایش منطقه ای توحید در استان ضروری است. 

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات یادآور شد: در این راستا مرکز بزرگ اسلامی می‌تواند نقش مهمی در تبیین مسائل انحرافی ایفاء کند.

وی افزود: استراتژی امام صادق (ع) از حیث  وحدت و تقریب مذاهب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حجت الاسلام محمد سادات بر تبیین موضوع توحید و مبانی دینی در هفته وحدت تاکید کرد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول