اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

تخصیص ۱۰ میلیارد ریال جهت مرمت قلعه والی در ایلام

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: ۱۰ میلیارد ریال جهت مرمت قلعه والی از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت تخصیص یافته است.

تخصیص ۱۰ میلیارد ریال جهت مرمت قلعه والی در ایلام

فرزاد شریفی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با بیان این که بنای قلعه والی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است گفت: قلعه والی در زمینی به مساحت ۴۶۸۷ متر مربع احداث شده است که از این مقدار زمین، فضای سبزی به مساحت ۱۷۹۲ متر مربع در ضلع جنوبی باقی مانده است.

وی با اشاره به این که قلعه والی از مهم ترین آثار تاریخی استان ایلام و مربوط به دوران قاجار است افزود: این بنا به شماره ۱۷۹۸ در تاریخ سوم آذر ماه سال ۱۳۷۶ ثبت ملی و هم اکنون موزه مردم شناسی در این بنا دایر است و‌مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام با بیان این که ۱۰ میلیارد ریال جهت مرمت قلعه والی تخصیص یافته گفت: عملیات اجرایی که برای مرمت قلعه والی شهر ایلام انجام می شود شامل تعمیرات کلی معماری بنا، محوطه، بند کشی دیوار ها، آجر فرش پشت بام، سفید کاری، نازک کاری، رنگ آمیزی در و پنجره، فضای سبز و ... است. 

شریفی گفت: این ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، عملیات اجرایی و مرمت و بازسازی کامل قلعه تاریخی والی، توسط استاد کاران سنتی و با نظارت کارشناسان این اداره کل آغاز شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول