اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ایجاد گسل‌های مذهبی و قومیتی از سوی دشمنان ابتر ماند/ برخی سلبریتی‌ها از هویت ایرانی فقط شناسنامه آن را دارند

یک مدرس دانشگاهی استان فارس گفت: دشمنان این مرز و بوم تصور کردند که با ایجاد گسل‌های مذهبی، قومیتی و جنسیتی، می‌توانند بر فوت مهسا امینی، موج‌سواری کنند اما حضور میلیونی مردم در مقابله با اغتشاش‌گران، حرکت دشمنان را ابتر گذاشت.

ایجاد گسل‌های مذهبی و قومیتی از سوی دشمنان ابتر ماند/ برخی سلبریتی‌ها از هویت ایرانی فقط شناسنامه آن را دارند

غلامرضا صفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز ضمن برشمردن تفاوت‌ فتنه اخیر با فتنه‌های گذشته اظهار داشت: فتنه اخیر نسبت به فتنه‌های سال 78 و سال 88 که جنبه سیاسی داشت و اغتشاش آبان 98 که با ریشه اقتصادی بود، متفاوت است.

وی ادامه داد: فتنه اخیر جنبه اجتماعی داشت و از همان روز نخست با آشوب و اغتشاش شروع شد، علاوه بر این قشر جوان به ویژه دختران، میدان‌دار این اغتشاش شدند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: لیدر فتنه در فضای مجازی، دشمنان نظام با پادویی کومله، منافقین و در کنار آنها سلبریتی‌های مرفه و بعضا خارج‌نشین و برخی از شخصیت‌ها و جریانات سیاسی در کشور بودند; عمده افرادی که در آشوب حضور داشتند، قشر مرفه و تعدادی از جوانان بودند.

صفرپور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خانم امینی از قوم کرد، اهل تسنن و دختر بوده است، دشمنان این مرز و بوم تصور کردند که با ایجاد گسل‌های مذهبی، قومیتی و جنسیتی، می‌توانند بر این موضوع موج‌سواری کنند.

وی اضافه کرد: اما در همین مدت اندک، قوم کرد مشاهده کردند که افراد آشوبگر که به قرآن و پرچم کشورمان بی‌حرمتی کردند، نه دلسوز مهسا امینی هستند و نه حرمتی برای ملیت و مذهب قائلند.

صفرپور به تناقض آشکار شعار و عمل آشوبگران پرداخت و گفت: با شعار " زن، زندگی، آزادی" که از حلقوم کومله و منافقین برآمده، چادر و روسری از سر زن مسلمان کشیدند، آزادی را از مردم سلب کردند و دست به کشتار وحشیانه زدند که حدود 40 نیروی انتظامی و مردمی را کشتند، همچنین اموال عمومی را تخریب کرده و به آتش کشیدند

این استاد دانشگاه تاکید کرد: البته مردم کشورمان با حضور میلیونی خود، جواب محکمی به این اندک اغتشاشگر دادند.

وی افزود: شاهد بودیم حضور میلیونی مردم که همچون نهم دی، با جمعیتی خروشان راهپیمایی کرده و به مقابله با افراد و گروه‌های معاند پرداختند.

صفرپور اظهار داشت: عده‌ای از سلبریتی‌های هنری و ورزشی و برخی جریانات سیاسی، در این جریان در زمین دشمن بازی کرده و پازل دشمنان را تکمیل کردند.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: آنها آبروی خود را برای گروه‌هایی هزینه نمودند که هدفی جز تجزیه کشور و دامن زدن به اختلافات نداشتند، بنابراین فتنه اخیر، دست تعدادی از این سلبریتی‌ها را رو کرد و نشان داد آنها از هویت ایرانی، فقط شناسنامه آن را دارند.

وی یادآور شد: حزب کومله، منافقین و سلطنت‌طلبان نیز در مقابل کشتار نیروهای انتظامی و مردمی، یا سکوت کرده و یا با این حرکت همراهی کردند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول