اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بیش از ۲۴ هزار سالمند زیر پوشش بهزیستی کرمانشاه قرار دارند

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۲۴ هزار سالمند در استان خدمات متنوعی را از سازمان بهزیستی دریافت می‌کنند.

بیش از ۲۴ هزار سالمند زیر پوشش بهزیستی کرمانشاه قرار دارند

نیلوفر اختیاری، معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: از ششم تا دوازدهم مهرماه به عنوان هفته تکریم و بزرگداشت سالمندان نامگذاری شده است.

وی شعار امسال هفته سالمندان را «تاب‌آوری و مشارکت زنان سالمند» عنوان کرد و گفت: در سند ملی سالمندان مصوبه سال ۹۶، یک هدف ۶‌گانه تعریف شده از جمله ارتقای سطح فرهنگی جامعه، توانمندسازی سالمندان، حفظ و ارتقای سلامت جسمی روانی و اجتماعی سالمندان، ارتقا سرمایه اجتماعی و حمایت‌های اجتماعی، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز در امور سالمندی و نظام حمایت از سالمندان که ارگان‌های متولی نگهداری و حمایت از سالمندان را مشخص می‌کند.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از ۲۴ هزار سالمند در استان خدمات متنوعی را از سازمان بهزیستی دریافت می‌کنند، افزود: پنج مرکز شبانه روزی در استان داریم که یک هزار و ۲۴۵ سالمند که بی‌سرپرست یا خانواده‌ها امکان نگهدار را ندارند، در این مراکز نگهداری می‌شوند.

وی به فعالیت هفت مرکز روزانه سالمندان در استان و ارائه خدمت به ۳۹۹ نفر اشاره و بیان کرد: دو تا از این مراکز در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و  اسلام آبادغرب است و ۵ مرکز دیگر در شهرستان کرمانشاه است که خدمات روزانه از جمله فرهنگی، ورزشی، تفریحی، فیزیوتراپی و... را به سالمندان ارائه می‌دهند.

اختیاری با اشاره به طرح ویزیت در منزل برای سالمندان، خاطرنشان کرد: ۴۴۴ نفر از سالمندان نیز با ویزیت در منزل توسط تیم‌های تخصصی از بهزیستی استان خدمات دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از سالمندان استان هم که از نظر معیشتی مشکل دارند و جزء دهک‌های اول تا سوم محسوب می‌شوند، از سازمان بهزیستی مستمری می‌گیرند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول