اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«قراویز» منطقه‌ای بکر و حفاظت شده درغرب کشور/ ۲۵۰۰ آهو در قراویز زیست می‌کنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه منطقه قراویز را یکی از زیستگاه‌های مهم غرب کشور معرفی کرد و گفت: براساس آخرین سرشماری نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ آهو در این منطقه زیست می‌کنند.

«قراویز» منطقه‌ای بکر و حفاظت شده درغرب کشور/ ۲۵۰۰ آهو در قراویز زیست می‌کنند

احد جلیلیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: پایگاه محیط بانی جیران در منطقه قراویز با ۶۰ متر مربع زیر بنا، با کمک ۵۰۰ میلیون تومانی خیران در این منطقه حفاظت شده در راستای حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری از جمله آهوان این منطقه‌ احداث شده است.

وی منطقه قراویز را یکی از زیستگاه‌های مهم غرب کشور معرفی کرد و افزود: در حال حاضر ۲۵۰  هزار هکتار از مناطق استان  تحت مدیریت اداره کل محیط زیست است.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، ۱۰ منطقه حفاظت شده (پنج منطقه حفاظت شده، سه منطقه پناهگاه حیات وحش و ۲ اثر طبیعی ملی)، در این استان وجود دارد.

وی افزود:در استان کرمانشاه ۴۸ گونه پستانداری شناسایی شده که یکی از زیستگاه‌های مهم استان که دغدغه ما هم بود همین منطقه قراویز در شهرستان قصرشیرین بود که براساس آخرین سرشماری نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ آهو در این منطقه زیست می‌کنند.

انتهیا پیام/پ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول