اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

خروج مرغ از چهارمحال و بختیاری نتیجه گران‌فروشی در سایر استان‌هاست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: قیمت مرغ در ستاد تنظیم بازار ۵۹ هزار و ۸۰۰ اعلام شده که در استان‌ ما رعایت می‌شود اما در استان‌های اطراف با قیمت غیررسمی از ۶۳ تا ۶۸ هزار تومان عرضه می‌شود و همین اختلاف قیمت باعث خارج شدن مرغ از استان می‌شود.

خروج مرغ از چهارمحال و بختیاری نتیجه گران‌فروشی در سایر استان‌هاست

حسین برزگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه ۵۰۰ تن ذخیره مرغ منجمد در استان وجود دارد، گفت: اکنون عرضه جوجه‌ریزی فروردین در بازار انجام می‌شود و جوجه‌ریزی در مرداد ماه نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بوده است لذا برای تامین مرغ مهرماه هیچ مشکلی در استان وجود ندارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: چالش موجود در بازار مرغ به خاطر اختلاف قیمت بین استان‌های مختلف است که باعث می‌شود مرغ از استان ما که قیمت تنظیم بازار را رعایت می‌کنیم خارج شود و به استان‌های اطراف برسد.

وی ادامه داد: قیمت مرغ در ستاد تنظیم بازار ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است که در استان‌ ما رعایت می‌شود اما در استان‌های اطراف با قیمت غیررسمی از ۶۳ تا ۶۸ هزار تومان عرضه می‌شود که همین اختلاف قیمت باعث خارج شدن مرغ از استان می‌شود.

کاهش ۴۰ درصدی جوجه‌ریزی در شهریور ماه

برزگر افزود: جوجه‌ریزی در شهریور ماه به صورت نرمال در سطح کشور انجام شد اما در استان ۶۵۰ هزار قطعه داشتیم که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته و مشکل اصلی این کاهش، قیمت تنظیم بازار برای مرغ است که ۵۹ هزار و ۸۰۰ هزار تصویب شده و قیمت مرغ زنده ۴۰ هزار و ۹۰۰ تومان و مرغ تمام شده برای مرغدار ۴۲هزار و ۷۰۰ تومان است.

وی اظهار داشت: در استان‌های دیگر مرغ با قیمت غیررسمی تا ۶۸ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود که در این صورت مرغ زنده ۴۴ هزار تومان حساب می‌شود که سود برای مرغدار بالا است و جوجه‌ریزی با سرعت انجام می‌شود اما این عمل در استان ما که قیمت تنظیم بازار را رعایت می‌کند صرفه اقتصادی برای مرغدار ندارد.

برزگر گفت: ستاد تنظیم بازار کشور هفته آینده تشکیل و قیمت جدید برای مرغ اعلام می‌شود که امیدواریم وحدت رویه در مورد قیمت مرغ و عرضه آن ایجاد شود تا التهاب بازار به آرامش برسد.

وی در پایان افزود: باید در نظر گرفت که قیمت برای مصرف‌کننده کمترین قیمت باشد و در عین حال قیمت تمام شده برای مرغدار نیز رعایت شود زیرا اگر سودی برای مرغدار نباشد جوجه‌ریزی اتفاق نمی‌افتد.

پایان پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول