اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

وجود افزون بر ۷۶۰۰ موقوفه در هرمزگان

مدیرکل اوقاف هرمزگان گفت: ۷هزار و ۶۵۷موقوفه در هرمزگان وجود دارد که ۷هزار ۶۳۰بصورت تصرفی است و ۲۲۶مورد به صورت غیر تصرفی (منفعتی و دارای درآمد ) است.

وجود افزون بر ۷۶۰۰ موقوفه در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین حسین  مهدیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، ظهر امروز چهارشنبه در  نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح برنامه‌های هفته وقف، اظهار کرد: سنت حسنه وقف یک سنت سابقه دار و دارای تاریخ از زمان پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین وجود داشته است.

وی افزود: وقف سنتی ماندگار است که دارای خصوصیات و ویژگی خاص است.  

مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: وقف در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و دیگر حوزه ها جریان دارد و باید موقوفات با نیت‌ها قابل تطبیق باشد.

مهدیان ادامه داد: اثر گذاری موقوفات باید در جامعه اثر گذار باشد و در تعیین برخی از موقوفات با حسن نیت صورت گیرد.

وی بیان کرد: ۷هزار و ۶۵۷موقوفه در هرمزگان وجود دارد که ۷هزار ۶۳۰بصورت تصرفی است و ۲۲۶مورد به صورت غیر تصرفی (منفعتی و دارای درآمد ) است. 

   به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه، هزار و ۲۶ مورد منفعتی و قابل درآمدزایی ‌و ۹۴ مورد غیر تصرفی و ۱۳۲مورد انتفاعی در قالب مساجد و تکایا است.

مهدیان ادامه داد: سند مالکیت بیش از ۳میلیون متر مربع از اراضی و املاک موقوفات انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح شمیم خدمت در سه حوزه آموزشی، توانمند سازی با موضوع  بازارچه خیریه  و ایجاد اشتغال  که در ۱۱طرح در حال در قالب ۱۰بقعه متبرکه اجرای می شود، بیان داشت: در این موقوفات برای ۳۰نفر ایجاد اشتغال شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ نفر در طرح آموزشی توانمند سازی و اشتغال خانواده‌های زن سرپرست ایجاد اشتغال شده است .

مهدیان همچنین گفت: در طرح «قرار دوازده » که هر ماه به اقتضای مناسبات طرح معیشتی عرضه می شود، بیش از ۵هزار بسته معیشتی  تهیه و توزیع می‌گردد.

وی افزود: تهیه لوازم تحریر با نیت خیر خواهانه از نیات وقف در حال حاضر در حال انجام است و بیش از ۵۰۰ بسته در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: برنامه های متنوع در هفته وقف برنامه ریزی شده که نمایشگاه عملکرد وقف، همایش تجلیل از یاوران وقف و افتتاح چند پروژه عمرانی از جمله آنهاست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول