اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

بین خرید بلیط هواپیما و بلیط قطار مرددید؟

همه قبول داریم که هواپیماها یک شگفتی بزرگ در صنعت سفر هستند!

بین خرید بلیط هواپیما و بلیط قطار مرددید؟

سفر هوایی حمل و نقل را آسان‌تر، سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند. با این حال، در سفر با قطار، امکان وجود حریم شخصی و تماشای مناظر اطراف وجود دارد که آن را جالب‌تر و رمانتیک می‌کند. به گفته کارشناسان، قطارها بیشتر از سفر هوایی برای تعطیلات مناسب هستند. اما هر سفری ویژگی‌های خاص خود را دارد که باید انتخاب وسیله نقلیه بر اساس آن‌ها باشد. آیا بین خرید بلیط هواپیما و بلیط قطار مرددید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا هر یک از این موارد را با هم بررسی کنیم.

 

برای انتخاب میان هواپیما و قطار، باید این متغیرها را در نظر داشته باشید!

از خود می‌پرسید که با هواپیما سفر کنم یا قطار؟ پاسخ به ده‌ها متغیر از جمله جغرافیا، هزینه و زمان بستگی دارد. در مسیرهای طولانی‌تر، سفر با هواپیما منطقی‌تر است. چرا که سفری که با هواپیما ۱۲ ساعت طول بکشد، با قطار روزها زمان می‌برد. اما برای مسیرهای کوتاه و در صورتی که خانوادگی سفر می‌کنید قطار گزینه آرام‌تری است. بودجه شما نیز بر این موضوع تاثیر دارد؛ قطار به صورت کلی قیمت پایین‌تری دارد و برای سفر با بودجه کم مناسب است. همچنین اگر عجله‌ای برای رسیدن به مقصد ندارید و از یک کوپه‌ی اختصاصی لذت می‌برید، خرید بلیط قطار را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مزیت‌های سفر با هواپیما چیست؟

بیشتر اوقات، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که سفر با هواپیما ناامن است، اما این درست نیست. با سفر با هواپیما می‌توانید احساس یکی شدن با ابرها و فاصله‌ای زیاد از سطح زمین را تجربه کنید. چراغ‌های شهری که هنگام سفر در شب مانند ستاره‌ها می‌درخشند و مناظر مسحورکننده‌ای که می‌توانید از پنجره خود تماشا کنید، تنها برخی از دلایلی است که باعث می‌شود هواپیما را برای سفر خود انتخاب کنید. برخی از این دلایل در ادامه آورده شده است:

هواپیما، سریع‌ترین مسیر به مقصد شماست

با سوار شدن به هواپیما برای بار اول ممکن است احساس نکنید که سرعت آن بالاست. با این حال، همیشه سریع‌ترین راه برای رفتن به مقصد بوده و خواهد بود.

سفر با هواپیما، امن است

پرواز یکی از امن‌ترین راه‌ها برای سفر است. عده زیادی این موضوع را قبول دارند. درست زمانی که سفرهای هوایی در دهه ۱۹۹۰ عادی شدند، بیش از هر زمان دیگری، این تصور که سفر هوایی بی‌خطر است رایج شد. برای یک سفر امن می‌توانید ارزانترین خرید بلیط را از سفرمارکت انجام دهید.

خدمات عالی

فرودگاه‌های زیبا، مهمانداران خوش برخورد و خدماتی که آن‌ها برای ایجاد احساس امنیت در مسافران ارائه می‌دهند، یکی از بهترین دلایلی است که باعث می‌شود سفر هوایی گزینه مناسبی باشد. مهمانداران، بهترین خدمات را به مسافران ارائه می‌دهند. آن‌ها برای مسافران، سخت کار می‌کنند تا در طول پرواز احساس امنیت و راحتی داشته باشند.

در هواپیما شما می‌توانید تعاملات اجتماعی داشته باشید

یکی دیگر از بهترین چیزها در مورد سفر با هواپیما ملاقات مسافران دیگر است. وقتی داخل هواپیما هستید، موظف هستید گوشی خود را خاموش کنید. و به این ترتیب، می‌توانید با فردی که دقیقاً در کنار شما نشسته صحبت کنید و برای مدت کوتاهی تجربه‌ای به یاد ماندنی داشته باشید.

از مزیت‌های سفر با قطار چه می‌دانید؟

قطار و هواپیما هر یک مزیت‌های خاص خود را دارند و با توجه به نوع سفرتان می‌توانید میان آن‌ها انتخاب کنید. حال در این بخش می‌خواهیم به برخی مزیت‌های سفر با قطار بپردازیم:

یک سفر راحت

مهم نیست که با چه کلاس هواپیمایی سفر کنید، صندلی‌های هواپیما همیشه یک تجربه دردناک هستند. صندلی‌های هواپیما می‌توانند تجربه‌ای ناخوشایند باشند، از مسافری که جلوی شما دراز می‌کشد و فضای جلوی پایتان را اشغال می‌کند گرفته تا اینکه فضای کافی برای نگه داشتن آرنج‌هایتان روی بازوی صندلی ندارید. آیا تا به حال سعی کرده‌اید وقتی کمربند ایمنی بسته است، کودک نوپا را روی صندلی بنشانید؟

 وقتی صحبت از قطار می‌شود، می‌توانید صندلی‌های پهن‌تر و راحت‌تری داشته باشید. بسیاری از صندلی‌های قطار نسبت به صندلی‌های هواپیما از امکانات بهتری برای خوابیدن برخوردارند. همچنین کوپه‌های شخصی مانند یک سالن نشیمن واقعی هستند.

هوای تازه

در قطارها می‌توانید پنجره را باز کنید و اجازه دهید هوای تازه وارد کوپه شما شود. اگر به دنبال نسیم تازه در هواپیما هستید، ممکن است مجبور شوید منتظر بمانید تا فرود بیایید و از فرودگاه بسیار شلوغ خارج شوید.

خدمات بهتر با هزینه ارزان‌تر

اگر به دنبال خدماتی با کیفیت بالا در هواپیما هستید، باید بلیط کلاس تجاری تهیه کنید که هزینه زیادی دارد. از طرف دیگر، با تهیه بلیط قطار با پرداخت هزینه کمی بالاتر، یک بلیط درجه یک با خدمات برتر همتراز با هواپیما به شما می‌دهند.

مناظر بی‌پایان

قطار یک مجموعه بی‌پایان از مناظر طبیعی را فراهم می‌کند. اگر از یک مقصد مسحورکننده سفر می‌کنید، سفر نیز مانند مقصد زیبا خواهد بود. مهم نیست که در یک پرواز به کجا سفر می‌کنید، تنها چیزی که می‌توانید به آن خیره شوید چند ابر و آسمان آبی بی‌پایان است. البته منصفانه بگوییم که تماشای ابرها هم لذت‌بخش است. همه چیز بستگی به این دارد که علاقه‌ی شما به آسمان باشد یا منظر طبیعی. با قطار، همیشه یک

شگفتی وجود دارد. شما ممکن است حیوانات، فرهنگ محلی، معماری جالب و غیره را ببینید.

سرویس بهداشتی راحت

هواپیما دستشویی را تا حد امکان کوچک نگه می‌دارد. حتی زمانی که این مطلب را می‌خوانید، خطوط هوایی سعی می‌کنند فضاهای ناخواسته را در سرویس‌های بهداشتی و سایر مناطق کاهش دهند تا جایی برای صندلی‌های بیشتر ایجاد کنند. سرویس‌های قطار بسیار بزرگتر و راحت‌تر هستند. دو تا سه سرویس در یک قطار وجود دارد و بنابراین، نیازی به نگرانی در مورد صف سرویس در قطارها نیست.

در قطار می‌توانید آزادانه راه بروید

هیچ علامتی مانند کمربند ایمنی یا تلاطم پیش رو در قطار وجود ندارد که شما را به صندلی‌های خود بچسباند. همانطور که قبلاً ذکر شد، هواپیماها در حال یافتن راهی برای کاهش فضاهای غیرتجاری در هواپیما هستند تا فضای بیشتری برای صندلی‌های بیشتری ایجاد کنند. اگر بخواهید در اطراف هواپیما قدم بزنید، مگر اینکه هزینه گزافی برای بلیط‌های کلاس تجاری بپردازید، در یک نوار باریک از فضا قدم می‌زنید. آیا واقعاً دوست دارید در هواپیما راه بروید؟ وقتی صحبت از قطار می‌شود، مردم دوست دارند قدم بزنند، نگاهی اجمالی به کل قطار بیندازند، دوست پیدا کنند و غیره.

نیازی نیست در سفر با قطار نگران آب و هوا باشید

لازم نیست نگران تلاطم در مسیر راه آهن باشید. هیچ درخواستی برای باقی ماندن بر روی صندلی در قطار وجود ندارد. وقتی یک هواپیما در آسمان می‌لرزد، قلب مسافران در دهانشان خواهد بود. قطارها بسیار روان‌تر هستند. حتی قطارهای سریع السیر بسیار روان‌تر و بدون تلاطم‌تر از پروازها هستند. اگر به دنبال قطارهای سنتی هستید، می‌توانید از آن ها نیز لذت ببرید.

امکان خرید بلیط قطار در اکثر اوقات

برای خرید بلیط قطار با قیمت بهتر، لازم نیست از سه تا چهار ماه قبل بلیط قطار رزرو کنید. در صورت کنسل کردن بلیط، اگر قطار را انتخاب می‌کنید، لازم نیست نگران از دست دادن پول خود باشید. بلیط قطار نه تنها ارزان‌تر است، بلکه فرآیند خرید یا استرداد آن نیز بسیار ساده‌تر است. فراموش نکنید می‌توانید رزرو هتل سفرمارکت را نیز پیش از سفر انجام دهید.

در قطار می‌توانید به اینترنت متصل باشید

قطعا دلیلی وجود دارد که چرا در تلفن شما به حالت بدون آنتن، "حالت هواپیما" گفته می‌شود. با قطار، لازم نیست نگران سیگنال تلفن خود باشید که ارتباط بین پرواز و پایگاه را قطع می‌کند. در طول سفر با قطار می‌توانید به اینترنت متصل باشید. برای کمک به راحتی بیشتر، برخی از اپراتورهای راه آهن حتی خدمات Wi-Fi رایگان ارائه می‌دهند.

سخن آخر

در پایان می‌توانیم بگوییم در حالی که سفر هوایی فقط یک روش حمل ‌و نقل است، قطارها می‌توانند بر اساس ارائه‌دهنده خدماتی که انتخاب می‌کنید، عشق را برانگیزند، ماجراجویی را بیافزایند و تجربه‌ای سلطنتی ایجاد کنند. دلایل متعدد دیگری وجود دارد که چرا قطار می‌تواند تجربه سفر و تعطیلات شما را افزایش دهد. با این حال، شما باید قطار و مسیر مناسب را انتخاب کنید تا از ته دل از سفر لذت ببرید. همچنین فراموش نکنید که گزینه بهتر وجود ندارد، انتخاب وسیله حمل و نقل بستگی به نوع سفر و مسافت شما دارد. اما در صورتی که سفر طولانی در پیش ندارید و به طبیعت و مناظر علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم بلیت قطار را انتخاب کنید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول