اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

سد دالکی ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد/ ۱۰۸۰ میلیارد تومان تزریق می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: سد دالکی ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سفر اخیر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان بوشهر، ازتزریق یک هزار و ۸۰ میلیارد تومان به ساخت سد دالکی خبر داد.

سد دالکی ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد/ ۱۰۸۰ میلیارد تومان تزریق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی محمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر شب گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در جریان سفر سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور به استان بوشهر روند سد دالکی بررسی و اعتبارات لازم به این سد اختصاص داده شد.

وی گفت: سد دالکی دشتستان یکی از مصوبات سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان بوشهر است که نقش مهمی در برطرف کردن مشکلات آب منطقه دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور از تزریق یک هزار و ۸۰ میلیارد تومان به ساخت سد دالکی خبر داد.

محمدی با بیان اینکه سد دالکی در اشتغال، آبیاری نخیلات و آب شرب منطقه نقش مهم و تأثیرگذاری دارد، ادامه داد: ساخت این سد نقش مهم و ویژه‌ای در آبیاری ۱۰ هزار هکتار اراضی نخیلات در شهرستان دشتستان دارد.

وی یادآور شد: سد دالکی با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب به عنوان بزرگترین سد هسته آسفالتی کشور در شهرستان دشتستان در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر عنوان کرد: ۲ میلیون اصله نخل و بیش از ۴ هزار خانوار کشاورز در انتظار تکمیل این سد هستند.

محمدی خاطرنشان کرد: تکمیل سد دالکی، پیش‌نیاز پایدار سازی مشاغل کشاورزی در بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان دشتستان است.

وی اضافه کرد: کنترل سیلاب‌های معدود زمستان و رهاسازی پیوسته این آب در فصول گرم سال، کمیت و کیفیت خرمای این منطقه را ارتقاء خواهد داد و اقتصاد مبتنی بر کشاورزی دشتستان را شکوفا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر پیشرفت فیزیکی سد را ۴۲ درصد عنوان کرد و گفت: با توجه به پیشرفت مناسب پروژه و تکمیل بودن شبکه آبیاری پایاب آن، امکان بهره‌برداری کشاورزان از این سد در کمترین زمان ممکن وجود خواهد داشت.

محمدی اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز تکمیل سد دالکی را یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که هم اکنون ساخت بدنه این سد در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول