اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

در شش ماه اخیر 3 میلیون 800 تن کالا توسط ناوگان بوشهر منتقل شد

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر گفت : در 6 ماه اول سال 1401 مجموعا سه میلیون 800 تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر جابجا شد.

در شش ماه اخیر 3 میلیون 800 تن کالا توسط ناوگان بوشهر منتقل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی شهابی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمار بارنامه های صادره در 6 ماه اول سال جاری با انجام 243 هزار سفر باری مجموعا سه میلیون 800 تن کالا از مبدا استان بوشهر به سایر نقاط کشور حمل شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر افزود: استان بوشهر با این حجم جابجایی کالا 1/7 درصد از حجم بار کل کشور را به خود اختصاص داده است و در رتبه 18 کشوری قرار دارد.

وی ادامه داد: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که سه میلیون 900 تن کالا با انجام 246 هزار سفر باری از مبدا استان جابجا شده شاهد کاهش  2/5درصدی در بخش جابجایی بار و 1/2 درصدی در بخش سفرهای باری هستیم.

این مقام مسئول بیان داشت: کالاهای جابجا شده عمدتا مواد اولیه (پلی اتیلین،کوداوره و استایرن ) و همچنین سیمان، سوخت و برنج بوده و مقاصد حمل نیز شهرهای تهران، مشهد، شیراز و تبریز بوده است.

شهابی از آمادگی کامل بخش حمل و نقل برای جابجایی کالای اساسی مورد نیاز مردم خبر داد و اعلام کرد: استان بوشهر با برخورداری از 6 هزار 435 دستگاه ناوگان در بخش بار و وجود 154 شرکت حمل و نقل بار ، آمادگی لازم را برای حمل کالای اساسی مورد نیاز مردم و همچنین تولیدات صنایع و کارخانه‌های موجود در استان را دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول