اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سطح علمی و دینداری دانش‌آموزان باید ارتقا پیدا کند

فرماندار اصفهان با تأکید بر اینکه تلاش معلمان و خانواده‌ها در سال تحصیلی جدید باید ارتقا سطح علمی و دینداری دانش‌آموزان باشد، گفت: آغاز سال تحصیلی در جامعه دینی ما باید آغاز حرکت تقویت باورهای دینی و تعالی علمی باشد.

سطح علمی و دینداری دانش‌آموزان باید ارتقا پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان،  محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در آیین زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در دبستان دخترانه عصمت واقع در ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان، اظهار داشت: پس از ۲ سال تعطیلی مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا، امسال با همت جمعی و تلاش دولت و دستورالعمل‌های ریاست جمهور، مدارس در زمان مقرر بازگشایی و دانش‌آموزان بار دیگر در کلاس‌ها حاضر شدند.

وی با تأکید بر اینکه تلاش معلمان و خانواده‌ها در سال تحصیلی جدید باید ارتقا سطح علمی و دینداری دانش‌آموزان باشد، گفت: آغاز سال تحصیلی در جامعه دینی ما باید آغاز حرکت تقویت باورهای دینی و تعالی علمی باشد و در این راستا معلمان و خانوادها نقش مهمی برعهده دارند.

احمدی با بیان اینکه اگر کتب درسی آموزش داده می‌شود به همراه آن انسان‌های مؤثری به نام معلمان درصدد تربیت دانش آموزان دیندار و عالم هستند، افزود: این مهم باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت توجه به احکام دین، توجه به همه دستورات قرآن مجید و همچنین باعث افزایش حساسیت نسبت به افرادی که قصد دارند در مقابل دین خدا بایستند می‌شود.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه امروزه دشمنان قصد دارند که جوانان ما نسبت به تحصیل و تعالی دینی بی توجه شوند، بیان کرد: دانش‌آموزان به واسطه تعالی دینی حساسیت‌شان نسبت به توطئه‌های دشمن و انگیزه آنان برای مقابله با این توطئه‌ها افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: آغاز سال تحصیلی، آغاز حرکت گسترده و فعالیت منسجم همگان برای تعالی دینی و تعالی تحصیلی و آموزشی است و افزایش سطح تحصیلات، اطلاعات علمی و معلومات در رشته‌های مختلف باعث استقلال علمی، افزایش تولید و بهره‌وری می‌شود.

احمدی ادامه داد: امیدواریم با اراده‌ای که دولت داشته است و همراهی عمومی مردم شاهد افزایش و تقویت باورهای دینی و معلومات عمومی دانش‌آموزان باشیم.

فرماندار اصفهان با اشاره به برخی از کمبودهای موجود در آموزش و پرورش، گفت: با جذب معلمان جدید تلاش کرده‌ایم تا کمبودهای مربوط به نیروی انسانی در آموزش و پرورش کاهش یابد و دانشگاه فرهنگیان نیز رسالت خود را در زمینه تربیت معلمان به نحو احسن انجام خواهد داد.

 وی اضافه کرد: با ارائه و تصویب طرح‌ها، لوایح، همکاری و هم افزایی دولت و مجلس شورای اسلامی، گام‌های مؤثری در راستای رسیدگی بیشتر به معلمان برداشته شده است که این مهم باعث تقویت انگیزه معلمان برای انجام رسالت بزرگی که بر دوش دارند، خواهد شد.

احمدی با اشاره به مشارکت مردم و انجمن اولیا و مربیان در ساخت مدارس خاطرنشان کرد: هر جا که مردم و مسؤولان در کنار هم قرار گرفته‌اند، با مشارکت یکدیگر می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول