اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

تشکل‌ها بهترین گزینه برای رصد قوانین اضافه و بهبود فضای کسب‌‌و‌کار هستند

رئیس مجمع واردات با بیان اینکه تشکل‌ها بهترین گزینه برای بهبود فضای کسب و کار هستند، گفت: عامل پیش‌برنده اقتصاد را باید در تشکل‌ها جستجو کرد و هر میزان در این زمینه سرمایه‌گذاری شود، برآیند آن به اقتصاد کشور برمی‌گردد.

تشکل‌ها بهترین گزینه برای رصد قوانین اضافه و بهبود فضای کسب‌‌و‌کار هستند

علیرضا مناقبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به ضرورت بهره برداری حداکثری از ظرفیت تشکل‌های تخصصی اظهار داشت: واگذاری امور به تشکل‌ها موجب تقویت خودکنترلی بخش خصوصی می‌شود.

وی افزود: تجربیات ارزشمندی در بدنه تشکل های تخصصی و صنفی گردآوری شده که ثمره سال‌ها فعالیت، سرمایه گذاری، دانش، تخصص و حتی آزمون و خطاست و تشکل ها این آمادگی را دارند که این تجربه را به صورت رایگان در اختیار دولت ها قرار دهند.

رئیس مجمع واردات بیان داشت: عامل پیش‌برنده اقتصاد را باید در تشکل‌ها جستجو کرد و هرچقدر در این زمینه سرمایه‌گذاری شود، قطعا نتیجه و برآیند آن به اقتصاد کشور باز خواهد گشت.

وی افزود: مقررات زدایی، یکی از اصلی‌ترین نیازهای فضای کسب و کار کشورمان است و دائما شاهد گلایه های متعدد فعالان اقتصادی راجع به بروکراسی درهم تنیده، فربه و مبهم اداری هستیم و در این خصوص تشکل‌های تخصصی می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند، ترکیب هیات‌های مقررات زدایی باید از نمایندگان تشکل ها شکل بگیرد تا بتوانند تجربیات و گرفتاری‌های خود را در ارتباط با پیشبرد فعالیت های خود به بدنه دولت منتقل کنند ضمن اینکه نباید فراموش کرد که تشکل‌گرایی منجر به تقویت خودکنترلی بخش خصوصی می‌شود و به این صورت رقیبان بازار، در کنار یکدیگر می‌نشینند و عملکرد یکدیگر را رصد می‌کنند و تخلفات رقیبان خود را بهتر از دیگران متوجه می‌شوند.

به گفته مناقبی، تسهیل فضای کسب و کار، مقررات‌زدایی و مقابله با فساد و رانتخواهی، با نقش‌آفرینی تشکل ها فراهم می‌شود و به دنبال آن می توانیم شاهد بسترسازی مناسب برای توسعه تولید و تجارت باشیم.

وی افزود: نمایندگان تشکل‌ها نواقص قانونی و نواقص اجرایی‌ را بهتر از دیگران می‌شناسند و از این طریق می‌توانند مانع این شود که سیاستگذاران دچار افراط و تفریط شوند.

مناقبی بیان داشت: افراط در قانونگذاری، انگیزه قانون‌گریزی در میان برخی بنگاه‌ها را افزایش می‌دهد، ضمن اینکه منجر به افزایش هزینه‌های فعالیت‌های رسمی و قانونی می‌شود و این درحالی است که هنوز در برخی بخش‌ها فاقد هرگونه چارچوب قانونی مدون هستیم و در مسیر رفع این معضل، تشکل‌ها بهترین گزینه برای رصد قوانین اضافه و بهبود فضای کسب و کار هستند. 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول