اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من‌| ابلاغ بخشنامه سراسری جلوگیری از تولید و عرضه پوشاک نامتعارف به اتحادیه‌ها ‌

دبیرکل اتاق اصناف ایران، گفت: اتاق اصناف ایران به‌زودی بخشنامه‌ای را جهت جلوگیری از تولید و عرضه پوشاک مغایر با شئونات اسلامی و نامتعارف، به اتحادیه های پوشاک سراسر کشور ابلاغ می‌کند.

فارس من‌| ابلاغ بخشنامه سراسری جلوگیری از تولید و عرضه پوشاک نامتعارف به اتحادیه‌ها ‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی با عنوان «تشدید برخورد با تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک نامتعارف» خواستار جلوگیری از عرضه و تولید پوشاک مغایر با شئونات اسلامی شده‌اند. 

کاربران سامانه «فارس من» در این رابطه عنوان کردند که با توجه به عرضه گسترده مانتوهای جلوباز و نازک، پیدا کردن پوشاک مناسب با شئونات اسلامی در بازار بسیار سخت شده است. 

این کاربران با توجه به عرضه گسترده پوشاک نامناسب  و نامتعارف، خواستار شده‌اند ‌که مسئولان با برنامه ریزی و اقدامات لازم از تولید و عرضه این قبیل پوشاک جلوگیری کنند. 

* تهیه بخشنامه جلوگیری از تولید و عرضه پوشاک نامتعارف و مغایر با شئونات اسلامی

در راستای بررسی و پیگیری این موضوع ثبت شده در فارسِ من، ‌گفت‌وگویی با هوشیار فقیهی، دبیرکل اتاق اصناف ایران انجام ‌دادیم.

وی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ضمن تشریح اقدامات اتاق اصناف ایران برای مبارزه با تولید و عرضه پوشاک نامتعارف، بیان کرد: سیستم‌های نظارتی اتحادیه‌ها در سراسر کشور نسبت به این مساله بسیار حساس هستند، در راستای جلوگیری از تولید و عرضه پوشاک نامتعارف و مغایر با شئونات اسلامی نیز بخشنامه‌ای تهیه می‌شود و به زودی این بخشنامه به اتحادیه‌های پوشاک سراسر کشور جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

* سازمان تعزیرات حکومتی و اداره اماکن ضابط اجرایی ‌مقابله با تولید پوشاک نامتعارف‌

دبیرکل اتاق اصناف ایران ادامه داد: براساس قانون، سیستم‌های نظارتی در اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های مربوط بر این موضوع نظارت دارند اما اتحادیه‌ها‌ و اتاق اصناف در این رابطه ضابط اجرایی نیستند و اگر تخلفی از سوی اصناف در این زمینه مشاهده شود حکم قضایی آن توسط سازمان تعزیرات حکومتی تعیین و اعلام می‌شود و اداره اماکن نیز عملیات اجرایی آن را انجام می‌دهد یعنی اگر براساس حکم قضایی، مقرر شد‌ به علت تخلف محرز شده یک واحد صنفی پلمب شود اداره اماکن مسئول پلمب آن واحد صنفی است. 

فقیهی بیان داشت: بنابراین برای جلوگیری از تولید و عرضه پوشاک نامتعارف، اقدامات بازرسی و نظارت به‌صورت مستمر از سوی بازرسان اتحادیه‌ها انجام و گزارش لازم در این باره تهیه می‌شود، همچنین گزارش مربوطه به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال و جرایم مربوطه براساس چارچوب قانون برای واحدهای صنفی متخلف تعیین می‌شود و در صورت لزوم نیز ممکن است جریمه تعیین شده، پلمب واحد صنفی باشد‌ اما پلمب واحد صنفی مربوطه بستگی به اقدام اداره اماکن دارد.

وی بیان داشت: البته ذکر این نکته نیز لازم است که اتاق‌های اصناف و اتحادیه فقط بر واحدهای تولید پوشاکی نظارت دارند که مجوز تولید را از اتحادیه اخذ کرده باشند و نظارت بر واحدهای صنعتی تولید پوشاک دیگر که پروانه بهره برداری آنها توسط وزارت صمت صادر شده باشد، بر عده سازمان حمایت است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول