اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام‌های ارشد ترکیه با ولی‌عهد عربستان سعودی در جده دیدار کردند

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه و وزیر مالی و خزانه‌داری این کشور به دیدار ولی‌عهد عربستان سعودی رفتند و با او درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند.

مقام‌های ارشد ترکیه با ولی‌عهد عربستان سعودی در جده دیدار کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن سلمان» ولی عهد عربستان روز گذشته (شنبه) میزبان مقاماتی از آنکارا از جمله «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه و «نورالدین نباتی» وزیر مالی و خزانه‌داری این کشور بود.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، بن‌سلمان از کالین و نباتی در کاخ «السلام» جده استقبال و با این دو مقام ترکیه‌ای در خصوص روابط دوجانبه بین آنکارا-ریاض و راه‌های توسعه آن در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو کرده است.

خبرگزاری رسمی دولت عربستان سعودی «واع» نیز گزارش داد که کالین حامل پیام‌های گرم و صمیمانه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه برای «ملک عبدالعزیز» شاه سعودی و ولی‌عهد این کشور بوده و همچنین همکاری‌ها بین دو طرف در زمینه‌های مختلف را مورد بررسی قرار داده است.

در این دیدار برخی از وزرای و مقامات دولتی عربستان از جمله «مساعد بن محمد العیبان» مشاور امنیت ملی، «محمد آل الشیخ» از اعضای هیات وزرا و «محمد الجدعان» وزیر امور مالی سعودی حاضر بوده‌اند.

ترکیه و عربستان سعودی در سال‌های اخیر همکاری‌های دوجانبه خود را در همه زمینه‌ها به ویژه در امور اقتصادی آغاز کردند. از ماه آوریل گذشته که اردوغان  به ریاض رفت، همکاری‌ها بین دو کشور رشد کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول