اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیدار وزرای خارجه روسیه و اردن با محوریت سوریه و فلسطین

وزیر خارجه روسیه با همتای اردنی خود دیدار و درباره پرونده‌های غرب آسیا به ویژه ثبات جنوب سوریه گفت‌وگو کرد.

دیدار وزرای خارجه روسیه و اردن با محوریت سوریه و فلسطین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاورف» وزیر خارجه روسیه با «أیمن الصفدی» همتای اردنی خود در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این دیدار به تبادل دیدگاه درباره مسائل اساسی غرب آسیا به خصوص حل‌وفصل منازعه فلسطینی-اسرائیلی و بحران سوریه و نیز تحولات عراق پرداختند.

در این بیانیه آمده است که دو طرف بر عزم خود برای تداوم هماهنگی مواضع در خصوص حل درگیری‌ها و بحران‌هایی که تأثیرات منفی بر ثبات و امنیت منطقه‌ای و جهانی دارد، تأکید کردند.

بنابر گزارش شبکه روسیا‌الیوم، در بیانیه مذکور همچنین آمده است که در این دیدار مهم‌ترین مسائل مربوط به توسعه همکاری چندجانبه روسیه و اردن از جمله حفظ گفت‌وگوی سیاسی منظم در سطح عالی مورد بررسی قرار گرفت.

خبرگزاری اردن(پترا) نیز گزارش داد که دو طرف در این دیدار حل بحران اوکراین و مقابله با پیآمدهای آن و نیز تلاش‌های مربوط به دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران سوریه و توقف پیآمدهای فاجعه‌بار آن را بررسی کردند.

الصفدی و لاوروف همچنین درباره چالش‌های پیشروی اردن به دلیل میزبانی یک میلیون و ۳۰۰ هزار آواره سوری و طرح‌های مربوط به تثبیت ثبات در جنوب سوریه و مشخصا قطعنامه شماره ۲۶۴۲ شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ارسال کمک به سوریه از طریق مرزها گفت وگو کردند.

الصفدی در این دیدار اهمیت فعال‌سازی تلاش‌های مربوط به دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران سوریه و تضمین وحدت سوریه، انسجام و حاکمیت آن و برآورده کردن خواسته‌های ملت سوریه را مورد تأکید قرار داد.

در این دیدار همچنین تحولات مربوط به مسئله فسلطین، تلاش‌های صورت گرفته برای بازگشت دو طرف فلسطینی و اسرائیلی به مذاکرات جدی  جهت تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه‌حل دو دولتی بررسی شد.

 

پایان پیام/    

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول