اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

توزیع ۲۳۰۰ بسته «مهر تحصیلی» طی هفته وقف در کرمان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در هفته وقف ۲۳۰۰ بسته مهر تحصیلی در بین دانش‌آموزان نیازمند استان کرمان شامل کیف و لوازم‌التحریر توزیع خواهد شد.

توزیع ۲۳۰۰ بسته «مهر تحصیلی» طی هفته وقف در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی جلالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: وقف تنها اختصاص به اسلام ندارد و دیگر ادیان در این زمینه توجه داشتند و در کرمان اقلیت‌های مذهبی موقوفاتی دارند.

 وی بیان داشت: در کشور ۱۸۰ هزار موقوفه در دو بخش متصرفی یعنی مدیریت آنها با سازمان اوقاف و بخشی دوم  غیرمتصرفی یعنی مدیریت بر عهده متولی است، داریم.

جلالی عنوان کرد: اوقاف در بخش  غیرمتصرفی فقط نظارت دارد و در درآمد و اجرای نیت واقف دخالت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در استان حدود ۸۰۰۰ موقوفه داریم که بالغ بر ۷۵ هزار رقبه مربوط به این موقوفات و بیش از ۳۰۰۰ از موقوفات مساجد و تکایا هستند، تصریح کرد: بیشترین نیات واقفان برای امام حسین(ع) است.

جلالی افزود: حدود ۸۰۰ نیت در موقوفات استان کرمان وجود دارد که شامل امور مذهبی، اجتماعی، درمان، خیریه و موارد کمی در مسائل قرآنی است.

وی از وجود ۲۱۸ بقعه متبرکه در استان کرمان خبر داد و گفت: در حدود ۱۰۰ بقعه، فرزندان نبی مکرم اسلام تدفین شده‌اند.

جلالی ابراز داشت: از ۱۲ اسفندماه سال گذشته در سراسر کشور و به تبع آن استان کرمان اجرای قرار دوازدهم هر ماه در بقاع متبرکه شاخص استان یک کار در زمینه مسائل اجتماعی، فرهنگی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ماه گذشته قرار دوازدهم در منطقه محروم شهداد برگزار شد و بیش از یک‌میلیارد تومان خدماتی در مرکز افق این منطقه ارائه شد که بخشی از آن از محل درآمد خود بقه متبرکه شهداد انجام شده است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان بیان کرد: در قرار دوازدهم مهرماه سال جاری اعزام به مشهد مقدس را خواهیم داشت و دو گروه ایتام (از مجموعه دیلمقانی) و خانواده‌های بی‌سرپرست اعزام می‌شوند.

جلالی از ارائه خدمات ترک اعتیاد و تأمین جهیزیه در این طرح خبر داد و ابراز کرد: در زمینه اقتصادی، اوقاف یک زنجیره اقتصادی در استان شکل داده و در اولین پروژه انجام شده، در حال حاضر حدود ۱۷۰۰ راس دام سبک در مجتمع دامی باغین به‌منظور تولید و پرورش دام در حال فعالیت است و نیازهای علوفه‌ای دامداری در شهرستان ارزوئیه، شهداد و بم در حال تهیه است.

وی افزود: در استان کرمان در بخش کشاورزی با همکاری دانشگاه شهید باهنر و جهاد دانشگاهی توافق‌هایی داشته‌ایم که با تولید محصولات دانش‌بنیان، حداقل  ۳۰ درصد افزایش تولید و حداقل  ۲۵ درصد کاهش مصرف آب را خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ادامه داد: اختتامیه چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی در هفته وقف برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در هفته وقف ۲۳۰۰ بسته مهر تحصیلی در بین دانش‌آموزان نیازمند استان شامل کیف و لوازم‌التحریر توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول