اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بعد از«بیرقدار»، امارات به «سامانه دفاع هوایی پیشرفته» مجهز می‌شود

امارات در راستای تقویت بینه نظامی خود به یک سامانه دفاع هوایی پیشرفته ساخت رژیم موقت صهیونیستی مجهز می‌شود.

بعد از«بیرقدار»، امارات به «سامانه دفاع هوایی پیشرفته» مجهز می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چند منبع آگاه روز جمعه گفتند که رژیم موقت صهیونیستی با فروش یک سامانه دفاع هوایی پیشرفته به امارات عربی متحده موافقت کرده است،

به گزارش روزنامه «یدیعوت آحارانوت» این اولین معامله مشخص بین تل آویو و امارات از زمان برقراری روابط آنها در سال ۲۰۲۰ است.

بر اساس این گزارش، دو منبع مطلع در این باره گفتند که تل آویو با درخواست امارات در اواسط تابستان موافقت کرد و رهگیرهای متحرک  اسپایدر» ساخت شرکت «رافائل» را به این کشور واقع در جنوب خلیج فارس عرضه خواهد کرد. این دو منبع به دلیل ماهیت حساس قرارداد از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کردند.

منبع سومی نیز گفته که امارات به فناوری دست یافته است که می‌تواند با حملات پهپادی مانند حملاتی که اوایل سال جاری به ابوظبی انجام شد، مقابله کند.

رسانه‌ها  روز چهارشنبه از ارسال شماری پهپاد «بیرقدار» ساخت ترکیه به امارات متحده عربی و رایزنی عربستان با آنکارا برای خرید این نوع پهپاد خبر دادند.

 خبرگزاری «رویترز»  به نقل از دو منبع ترکیه‌ای نوشت که که شرکت «بایکار»  ترکیه  ۲۰ پهپاد رزمی بیرقدار را ماه جاری به امارات متحده عربی تحویل داده و ممکن است شمار بیشتری از این پهپادها به این کشور حاشیه جنوب خلیج فارس ارسال شود.

 بر اساس این گزارش، تقاضای بین‌المللی برای خرید پهپادهای بیرقدار پس از تاثیر آنها در درگیری‌ها در سوریه، اوکراین و لیبی افزایش یافته است. منابع نظامی می‌گویند اکنون امارات متحده عربی و متحدش عربستان سعودی امیدوارند از نزدیکی خود با ترکیه برای مقابله با چالش امنیتی فزاینده ایران و نیروهای نیابتی آن استفاده کنند.

در حالیکه بایکار، غول دفاعی ترکیه مدعی است که پهپادهای رزمی محبوب خود را به طور کامل از داخل ترکیه تهیه می‌کند، قطعات پهپادهای سرنگون‌شده در درگیری‌های متعدد مشخص کرد که قطعاتی از این پهپاد توسط تولید کنندگان آمریکایی، کانادایی و اروپایی ساخته شده‌اند (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول