اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

حوادث ناشی از کار کاهش می‌یابد

معاون روابط کار وزارت تعاون با اشاره به اینکه برای صیانت از نیروی کار تلاش شده بتوانیم حوادث ناشی از کار را به حداقل برسانیم، گفت: اگر ما جان یک انسان را نجات دهیم انگاری که جان کل انسان‌ها را نجات دادیم، تلاش کنیم که اجازه ندهیم حادثه‌ای خانواده‌ای را متاثر کند.

حوادث ناشی از کار کاهش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین علی رعیتی فر، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صبح امروز در همایش جامع روابط کار، با بیان اینکه استان البرز هفتمین استانی است که در آن کارگاه آموزشی حوزه روابط کار تشکیل می‌شود، اظهار کرد: حوزه روابط کار رکن اصلی وزارت کار و رفاه اجتماعی است. 

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم حوزه روابط کار به هویت اصلی و اولیه خود باز گردد، گفت: در مسائل معیشتی در حوزه روابط کار به دلیل اهمیت حوزه کاری پرونده‌های که هیات‌های حل اختلاف و تشخیص مطرح می‌شود، عددی که برای کارفرما یا شخصی محکوم اعلام می‌‌شود خیلی عدد بزرگی است.

رعیتی‌فر با اشاره به اینکه کارشناسان ما با متانت کامل موضوعات را پیگیری می‌کنند، افزود: تلاش ما در این مسیر است که ضمن رعایت حقوق افراد انصاف رعایت شود‌.

وی با بیان اینکه حوزه بازرسی کار حفظ صیانت از نیروی کار و ارزش گذاشتن به حوزه ایمنی کشور یکی از وظایف خطیر بازرسان کار است، ادامه داد: این همه کارگری که در سطح کشور تلاش می‌کنند با همین بضاعت اندکی که در کشور در حوزه بازرسی کار داریم.

این مقام مسووُل با اشاره به اینکه برای صیانت از نیروی کار تلاش شده بتوانیم حوادث ناشی از کار را به حداقل برسانیم، گفت: اگر ما جان یک انسان را نجات دهیم انگاری که جان کل انسان‌ها را نجات دادیم، تلاش کنیم که اجازه ندهیم حادثه‌ای خانواده‌ای را متاثر کند.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که بازرسان کار دارند ما هم در وزارتخانه تلاش‌های ویژه را انجام می‌دهیم، گفت: بتوانیم از لحاظ ساختاری، مزایای که قبلا داشتند، از لحاظ وسایل نقلیه که برای بازرسی می‌روند تلاش و کمک کنیم که دغدغه‌های آنها در این حوزه کم‌تر شود و به وظیفه اصلی بپردازند.

رعیتی‌فر با اشاره به اینکه بازرسان کار کل قانون کار را به عنوان ضابط می‌توانند بررسی، چک و پیگیری کنند، ادامه داد: در جاهای مختلف، در واحد‌های تولیدی مشمول قانون کار حضور پیدا کنند و پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه روابط کار بعد از این دوره آموزشی که در سراسر کشور انجام می‌دهیم، افزود: یک ارزیابی مجددی کنیم و اقدامات خوب همکاران در استان‌ها در صف اول اجرا قرار دارند به موضوعات، مشکلات بیشتر آگاه هستند و تلاش بیشتری می‌کنند که بتوانند حداقل اون بدنه اجتماعی که روزانه ارتباط دارند را مشکلات آنها را حل کنند.

رعیتی‌فر با بیان اینکه در حوزه بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل تلاش‌های ویژه‌ای صورت گرفته، ادامه داد: نرم افزار خوبی را با کمک حوزه آی تی ایجاد کردند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه ای که در حوزه روابط کار وجود دارد هم افزایی بین بخشی بین همکاران ایجاد شود، گفت: بعضی اوقات حوزه روابط کار از حوزه بازرسی کار، حوزه بیمه بی‌کاری از حوزه تشکل‌ها خیلی موضوعات را بی‌خبر هستند، این اتفاق می‌تواند به ما کمک کند یک هم افزایی و تعامل بین بخشی ایجاد کنیم.

رعیتی‌فر با بیان اینکه در جو اقتصادی که دشمن برای بر علیه ما شروع کرده است، افزود: لبه جلوی جمع کارفرمایان و کارگران هستند که تلاش می‌کنند که چرخ تولید کشور متوقف نشود.

وی با اشاره به اینکه هرجا که حوزه روابط کار به وظایف خود آشنا و خوب عمل کرده، تنظیم روابط کار به خوبی انجام شده، گفت: این باعث شده چرخ تولید استان، شهرستان و واحد تولیدی به خوبی بچرخد و خللی در تولید ایجاد نشود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول