اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آینده روشنی در انتظار صنایع دستی کرمانشاه

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: کرونا ضربات جبران ناپذیری را به حوزه صنایع دستی وارد کرد، اما الان شرایط رو به بهبود است و امیدواریم با ورود گردشگر در فصول مختلف سال این شرایط بهتر هم شود.

آینده روشنی در انتظار صنایع دستی کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین ویسی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران در خصوص بازار فروش صنایع دستی در استان، اظهار کرد:  شیوع ویروس کرونا، متأسفانه تمام فعالیت‌ها را به ویژه در حوزه صنایع دستی متأثر از گردشگری و ورود گردشگر تحت تأثیر قرار داد و تولیدکنندگان این حوزه با مشکلات زیادی رو به رور شدند.

وی ادامه داد: خوشبختانه از اواخر سال گذشته شرایطی فراهم شد و از اسفندماه توانستیم با ایجاد تعدادی بازارچه صنایع دستی در سطح استان به ویژه مرکز استان در کنار مجموعه تاریخی طاق‌بستان و حمایت‌های از لحاظ ارائه تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی کمک ویژه‌ای به صنعت‌گران داشته باشیم تا بتوانند مواد اولیه کار خود را تأمین کنند و فعالیت تولیدی خود را از سر بگیرند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: تعدادی از هنرمندان با شرکت در نمایشگاه‌های داخل و خارج استان (اقلیم کردستان عراق) اقدام به فروش تولیدات خود کردند که منجر به رشد تولید و رشد فروش شد.

وی به تأثیر مثبت فضای مجازی در راستای فروش محصولات صنایع دستی اشاره و بیان کرد: هنرمندان صنایع دستی با ورود به بستر فضای مجازی و ارائه محصولات متنوع خود، توانستند خلایی که در حوزه فروش داشتند را با ارتباط مستقیم با مشتری جبران کنند و از طریق فضای مجازی شرایطی را برای فروش صنایع دستی فراهم کنند.

ویسی یادآور شد: کرونا ضربات جبران ناپذیری را به این حوزه وارد کرد، اما الان شرایط رو به بهبود است و امیدواریم با ورود گردشگر در فصول مختلف سال این شرایط بهتر هم شود.

وی افزود: در تلاش هستیم هنرمندان را به بازارهای فروش را در سرتاسر کشور معرفی و اعزام کنیم تا شرایط مناسبی را برای فروش صنایع دستی که اغلب به صورت خانگی است، فراهم کنیم در ضمن برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری نمایشگاه کشوری صنایع دستی در استان صورت گرفته است.

ویسی اضافه کرد: اربعین امسال با بازگشایی مرز خسروی، تعدادی غرفه صنایع دستی در مسیر عتبات عالیات در کنار موکب‌ها برپا شد، خوشبختانه شرایط خوبی برای فروش صنایع دستی و معرفی هویت، فرهنگ آداب و سنن مردم استان فراهم شد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول