اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی ورزشی «رفاقت و رقابت » برگزار شد

آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی ورزشی « رفاقت و رقابت، یادبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی » در کانون شهید مفتح برگزار شد.

آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی ورزشی «رفاقت و رقابت » برگزار شد

به گزارش گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، امروز چهارشنبه سی ام شهریور ماه آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی ورزشی « رفاقت و رقابت، یادبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» با حضور سیدابوالفضل پرپنچی،مدیرکل کمیته امداد استان تهران، حسین رجبی ،مدیرکل هماهنگی و ارتباطات فرهنگی  کمیته امداد، اعضای شورای مدیران، رؤسای ستادی و اجرایی  استان تهران، کجوری ،رئیس سازمان متخصصین ایران، کاویانی، مدیرعامل مرکز نوآوری خلاقیت و کارآفرینی شرق تهران و دانش آموزان تحت حمایت شرکت کننده در این جشنواره در محل کانون شهید مفتح برگزار شد.

سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در این آیین ضمن تسلیت ایام رحلت رسول اکرم (ص) و امام هشتم شیعیان علی بن موسی الرضا (ع)،گفت: ایام تابستان زمان مناسبی برای برگزاری جشنواره های ورزشی ویژه دانش آموزان تحت حمایت است که فارغ از تحصیل هستند که در همین راستا نیز به همت معاونت امور فرهنگی استان تهران جشنواره ورزشی «رفاقت و رقابت» با یاد سردار دلها  ویژه این گروه از جامعه هدف تحت حمایت برگزار شد.

وی افزود: ان شاء الله بتوانیم با تأسی از ائمه اطهار (ع) با اقدامات نیک در جهت توانمندسازی خانواده های تحت حمایت اقدام نماییم و چه بسا با همراهی تیم هایی که در جشنواره رقابت و رفاقت شرکت کردند بتوانیم موفقیت های بیشتری در سال های آتی در  این حوزه کسب کنیم.

پرپنچی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان تهران در سال جاری  در برخی برنامه ها از جمله طرح مدارس همدل و جشنواره باران وحی جزء برگزیدگان کشوری بود، بیان کرد: در جشنواره باران وحی یک چهارم کل شرکت کنندگان در این جشنواره از استان تهران بودند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با تأکید بر اینکه در ادارات اجرایی بحث توانمندسازی جامعه هدف با جدیت پی گیری می شود،اظهار کرد: ضرورت دارد توانمند سازی از سنین پایین با اجرای طرح های مختلف از جمله طرح های ارستارتاپی برای جامعه هدف تحت حمایت انجام شود.

وی ادامه داد: ضرورت دارد کانون های فرهنگی تربیتی به کانون های فرهنگی، ارزشی و توانمندسازی تبدیل شود که  بتوان مهارت آموزی را در کنار تحصیل به دانش آموزان تحت حمایت ارائه داد.

پرپنچی خاطرنشان کرد: حمایت های ویژه ای از قهرمانان تحت حمایت اجرایی خواهد شد و برنامه های ورزشی نیز از جمله برنامه های توانمندسازی است که در حورزه های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی و .. مورد تأکید این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با تأکید بر اینکه این نهاد همچنان که با ارائه خدمات روان شناسی و مشاوره  پی گیر بحث سلامت روان جامعه هدف تحت حمایت است در بحث سلامت جسمی نیز با اجرای برنامه های مختلف از جمله برگزاری جشنواره های مختلف ورزشی در این راستا اقدام می‌کند.

وی به موفقیت دانش آموزان شرکت کننده در کنکور سراسری اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته ۲۶  نفر با رتبه زیر ۱۰ هزار در کنکور سراسری دانشگاه ها پذیرفته شدند که این تعداد در سال تحصیلی جدید به ۵۹ نفر افزایش یافته است.

پرپنچی،گفت: همچنین  امسال ۸ نفر از دانش آموزان تحت حمایت مقطع متوسطه نیز در آزمون استعدادهای درخشان  پذیرفته شدند.

شناسایی بالغ بر ۶۵۰۰ استعداد علمی، فرهنگی، تربیتی و قرآنی 

در ادامه حسین رجبی،مدیرکل هماهنگی و ارتباطات فرهنگی کمیته امداد ضمن تسلیت رحلت رسول اکرم (ص) و امام رضا (ع) با بیان اینکه برنامه های تحولی معاونت امور فرهنگی کمیته امداد در راستای منویات مقام معظم رهبری و درخواستی که ایشان از جوانان و نوجوانان داشتند سه کلیدواژه نصب العین کردیم بحث غنی سازی اوقات فراغت و آن هم تحصیل،تهذیب و ورزش است.

وی افزود: شناسایی بالغ بر ۶۵۰۰ نفر از استعدادهای علمی،فرهنگی تربیتی و قرآنی انجام شده است  از اقدامات این معاونت  است که ما به دنبال رفع مشکلات این عزیزان هستیم  و در واقع به دنبال توانمندسازی این گروه از جامعه هدف هستیم تا در عرصه های مختلف بتوانند موفق و توانمند شوند.

رجبی تصریح کرد: در همین جهت ستاد ویژه ای برای حمایت از استعدادهای درخشان به ریاست رئیس کمیته امداد تشکیل شده و پی گیر هستیم این گروه از جامعه هدف ارتقاء پیدا کنند و مشکلات آنان رفع شود.

مدیرکل هماهنگی و ارتباطات فرهنگی ادامه داد: پشتیبانی تحصیلی از دانش آموزان تحت حمایت در طی سال تحصیلی نیز اجرایی می شود.

وی یادآور شد: در سال گذشته  ۵۰۰  دانش آموز شرکت کننده در کنکور سراسری واجد شرایط  برای  تحصیل در دانشگاه فرهنگیان بودند که  امسال نیز این تعداد به ۲۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

رجبی بیان کرد: در حوزه تهذیب با ۱۲۴ کانون فرهنگی تربیتی دائم  و  ۲۰ مجتمع فرهنگی و تربیتی در تلاش هستیم برنامه های فرهنگی، تربیتی، قرآنی و ورزشی را به خانواده های تحت حمایت ارائه خدمت دهیم.

مدیرکل هماهنگی و ارتباطات فرهنگی کمیته امداد عنوان کرد: امسال در جهت غنی سازی اوقات فراغت بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر از جوانان و نوجوانان تحت حمایت برنامه های متعدد و مختلف با بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه ها  از جمله کانون مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی  و آموزش و پرورش  و بالغ بر ۷۸۷ مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی پشتیبانی شد که غنی سازی اوقات فراغت با کیفیتی که مورد انتظار است اتفاق بیفتد که الحمدالله هم اکنون این اتفاق افتاده است.

وی گفت: در  بحث ورزش ابتکاری که کمیته امداد استان تهران تلاش کردند این جشنواره برگزار شود جرقه  ای است برای معاونت امور فرهنگی که بتوانیم گستره برنامه های ورزشی را در سطح کشور افزایش دهیم.

رجبی خاطرنشان کرد: مجموعه فرهنگی کمیته امداد تلاش می کند تا با پشتیبانی برای ایجاد بستری به منظور کشف استعدادهای جامعه هدف تحت حمایت در راستای توانمندسازی و رشد آنان با همکاری استان ها و ادارات اجرایی و سازمان های مربوطه اقدام نماید.

شایسته ذکر است ؛ در پایان این آیین از تیم های برتر در چهار رشته ورزشی فوتسال و کبدی ویژه پسران و والیبال و طناب کشی ویژه دختران تحت حمایت با اهدای مدال و لوح سپاس تقدیر شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول