به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، تفاهمنامه همکاری و برون سپاری خدمات شهرداری همدان به دفاتر پیشخوان با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان و رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر پیشخوان خدمات دولت استان همدان، تبادل شد.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع انسانی شهردار همدان در خصوص تبادل این تفاهمنامه اظهار داشت: هدف از انعقاد تفاهمنامه واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت توسط شهرداری همدان، اجرای قانون، عدم مراجعه ارباب رجوع به شهرداری و افزایش شفافیت و پاسخگویی به تقاضاهای مردم است.
مجتبی حمزه رستگار با ابراز امیدواری در خصوص انعقاد این تفاهم نامه گفت: ما در مدیریت شهری خواستار تسریع و ارتقاء همکاری و احصا خدمات قابل واگذاری در شهرداری و تعیین قیمت خدمات به منظور ارائه در دفاتر پیشخوان دولت هستیم.
وی با اشاره به اهمیت راهاندازی سامانه یکپارچه شهرسازی افزود: کاهش تشریفات دست و پاگیر اداری، کاهش تصدیگری، تامین رضایت شهروندان، افزایش بهرهوری و ارائه خدمات موثر و کارآمد به شهروندان، وحدت رویه و شفافسازی در امور، حذف فعالیتهای موازی و تصمیمگیری سریع و ایجاد بستری مناسب برای رشد و توسعه بخش خصوصی از مهمترین اهداف اجرای این تفاهمنامه است.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع انسانی شهردار همدان با اشاره به حجم بالای مراجعات ارباب رجوع به مناطق شهرداری و لزوم کاهش حضوری مراجعات اظهار کرد: راهاندازی «سامانه شهرداری الکترونیک» در شهرداری از اقدامات موثری است که ضمن کاهش مراجعات حضوری در ادارات موجب ارتقای کیفیت خدمات به آنها و رضایتمندی نیز خواهد شد.
وی با تاکید بر الکترونیکی شدن خدمات شهرداری در راستای ایجاد شهر هوشمند، برای رفع مشکلات شهری افزود: شهروندان محترم همدانی میتوانند با مراجعه به آدرس http://esup.hamedan.ir از خدمات عمومی و اختصاصی این سامانه بهرهمند شوند.
در ادامه این جلسه وحید بلالی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت استان همدان ضمن استقبال از راه اندازی سامانه " شهرداری الکترونیک " در شهرداری همدان از آمادگی دفاتر پیشخوان دولت جهت اجرای مفاد تفاهم نامه و همکاری در زمینه ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان خبر داد.
انتهای پیام/ 3140