اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سمنان؛ استان پیشگام در تهیه بانک جامع اطلاعات صنایع شیمیایی

جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی استان سمنان گفت: اطلاعات شناسنامه‌ای و بانک جامع اطلاعات زیرساخت‌ها، مراکز و صنایع شیمیایی کشور باید تهیه شود که در این زمینه استان سمنان یکی از پیشگامان بوده است.

سمنان؛ استان پیشگام در تهیه بانک جامع اطلاعات صنایع شیمیایی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدجمال‌الدین گوهری، جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی استان سمنان پیش از ظهر امروز در همایش تبیین و تشریح نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی در سالن اجتماعات مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی سمنان اظهار کرد: بخش عمده مواد شیمیایی پرخطر در صنایع شیمیایی وجود دارد؛ بنابراین برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و مهارتی در این زمینه ضروری است.

وی اضافه کرد: نبود مدیریت منسجم و رویه‌ای واحد در مواجهه با حوادث و تجهیزات کارآمد و به‌روز در مراکز پاسخ و بی‌توجهی به آمایش و استقرار صنایع شیمیایی نسبت به مراکز جمعیتی ازجمله چالش‌های عمده حوزه شیمیایی کشور است.

جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی استان سمنان بیان کرد: بی‌توجهی به حسابرسی و کنترل مواد شیمیایی پرخطر توسط دستگاه‌های ذی‌ربط، نقص در شبکه یکپارچه رصد، پایش، نظارت، تشخیص و هشدار تهدیدات شیمیایی از دیگر چالش‌های عمده حوزه شیمیایی شناسایی شده در کشور است.

گوهری ادامه داد: نگاه اصلی نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی بر اساس مواجهه و مقابله با مواد شیمیایی پرخطری است که در زیرساخت‌ها و مراکز شیمیایی و چرخه تأمین مواد شیمیایی وجود دارد.

وی گفت: راه‌اندازی قرارگاه پدافند شیمیایی در قالب اجرای رزمایش با سناریوی هیبریدی در سطوح مختلف شهری، استانی، منطقه‌ای و دستگاهی برای ارتقای مصونیت برابر تمام تهدیدات ازجمله اقدامات در دست اجرا است.

جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی استان سمنان افزود: اطلاعات شناسنامه‌ای و بانک جامع اطلاعات زیرساخت‌ها، مراکز و صنایع شیمیایی کشور باید تهیه شود که در این زمینه استان سمنان یکی از پیشگامان بوده و در این استان این شناسنامه رونمایی شده است.

گوهری عنوان کرد: ایجاد و توسعه مرکز جامع پایش، کنترل و ارزیابی و تدوین دستورالعمل‌ها و زیرنظام‌های چرخه پدافند شیمیایی از دیگر برنامه‌های قرارگاه پدافند شیمیایی کشور است.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول