اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

تردد محصیل معلول و کم توان جسمی تسهیل شود

مدیرکل فنی حمل و نقل و ترافیک استانداری البرز گفت: اداره کل نوسازی و آموزش و پرورش هرچه سریعتر مدارس را برای تردد محصلین معلول یا کم توان جسمی مناسب سازی نمایند و گزارش عملکرد خود در این زمینه را مکتوب اعلام نمایند.

تردد محصیل معلول و کم توان جسمی تسهیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ابوالفضل فانی، مدیرکل دفتر فنی حمل و نقل و ترافیک استانداری البرز، در نشست مشترک با مدیرکل بهزیستی استان البرز، گفت: مناسب سازی معابر و اماکن عمومی فارغ از وظیفه اداری وظیفه انسانی و اخلاقی همه مسؤولین هست و این را بدانیم که خود، فرزندان و آیندگان ما در این زمینه ذینفع است.

فانی افزود: کلیه دستگاه‌ها، فرمانداران، شهرداران و دهیاران مسائل و مشکلاتی که توسط اداره کل بهزیستی و نماینده جامعه معلولین به تصویر کشیده شده را هر چه سریعتر برطرف نمایند.

این مقام مسؤول افزود: با توجه به مصوبه جلسات قبل آموزش و پروش و همچنین سازمان نوسازی مدارس مکلف هستند هرچه سریعتر مدارس را برای تردد محصلین معلول یا کم توان جسمی مناسب سازی نمایند و گزارش عملکرد خود در این زمینه را مکتوب اعلام نمایند.

وی ادامه داد: مشکل مناسب سازی علمک‌های گاز و همچنین پایان کار ساختمان‌های جدیدالاحداث نیز با وجود تذکرهای فراوان به اداره گاز و شهرداری‌ها بصورت کامل مرتفع نشده است.

این مقام مسؤول اظهار کرد: آیین نامه اجرایی ماده ۳ قانون حمایت از حقوق معلولان جهت مناسب سازی و دسترس پذیری محیط، معابر، اماکن، وسائل حمل و نقل عمومی و مبلمان شهری اقدامات لازم از جمله نصب چراغ، همسان سازی و مناسب سازی سطوح، فعال سازی سامانه اطلاع رسانی و دریافت شکایات و مشروط کردن صدور پروانه احداث و بازسازی و پایان کار شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور را مکلف به رعایت کامل ضوابط شورای عالی شهرسازی برای دسترس پذیری افراد دارای معلولیت کرده است، پس انتظار ما این هست با قید فوریت کلیه این مسائل تا جلسه آتی ستاد مناسب سازی استان برطرف شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول