اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حملات دقیق بمب‌افکن‌های «سوخو-34» روسیه به اهداف اوکراینی

رسانه‌های روسی از حملات دقیق جنگنده بمب افکن‌های «سوخو-34» روسیه به اهداف سطحی ارتش اوکراین در جبهه‌های عملیاتی خبر دادند.

حملات دقیق بمب‌افکن‌های «سوخو-34» روسیه  به اهداف اوکراینی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های روسی روز سه‌شنبه از حملات دقیق جنگنده بمب‌افکن‌های «سوخو-۳۴» روسیه به اهداف سطحی ارتش اوکراین در جبهه‌های عملیاتی خبر دادند.

خبرگزاری «تاس» روسیه، با استناد به فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نوشت که خدمه هواپیماهای جنگنده بمب‌افکن سوخو-۳۴ از موشک‌های هوا به سطح «خا-۲۹» برای حمله به اهداف مختلف از فاصله ۳۰ کیلومتری در اوکراین استفاده می‌کنند.

تاس نوشت که این خلبانان به اهداف زمینی و سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین حمله می‌کنند و  این  موشک‌ها با استفاده از سامانه‌های مختلف هدفگیری از فواصل دور با دقت بالا وظایف محوله را انجام می‌دهند.

یکی از خلبانان سوخو-۳۴ (شماره ۲ پرواز ) در این زمینه گفت که برای استفاده از این موشک، خدمه باید آموزش‌های ویژه‌ای ببینند.

 

موشک هوا به سطح خا-۲۹ برای حمله به اهداف زمینی و سطحی مانند سازه‌های بتونی، پل‌ها، باندهای هوایی بتنی، شناورها و زیردریایی‌ها  استفاده می‌شوند. جنگنده‌ بمب افکن سوخو-۳۴ نیز برای حمله موشکی و بمباران دقیق به اهداف زمینی دشمن در عمق عملیاتی و تاکتیکی و همچنین حمله به اهداف هوایی دشمن طراحی شده‌اند.

سوخو-۳۴ برای حملات در ارتفاع بالا به حریم  هوایی دشمن طراحی شده و قادر به حمل ۱۴ تن انواع موشک و بمب است.

در تحولی دیگر مرتبط با جبهه اوکراین، یک ژنرال ارشد نیروی هوایی ایالات متحده  گفت که اوکراین تا سه سال دیگر باید قید دریافت جنگنده «اف-۱۶» ساخت آمریکا را بزند.

ژنرال «جیمز هکر» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اروپا و آفریقا در مجمع  سالانه انجمن نیروی هوایی گفته است که  جنگنده‌های اف-۱۶ ساخت آمریکا طی دو تا سه سال آینده حتی پس از اتخاذ تصمیم سیاسی مربوطه به اوکراین نخواهند رسید.

وی گفت که با توجه به مشکل اصلی در تعمیر و نگهداری و آموزش، تنها گزینه سریع دریافت جنگنده‌های «میگ-۲۹» بیشتر از سوی اوکراین  است.

کارشناسان نظامی بر این باورند که وقتی صحبت از جنگنده میگ-۲۹ می‌شود، کارایی عملیاتی آن به تسلیحات و رادار آن بستگی دارد. در هرصورت، قابلیت این جنگنده از «سوخو-۳۰» و «سوخو-۳۵» پایین‌تر است و تنها گزینه ممکن برای گسترش قابلیت‌های این هواپیما ادغام این جنگنده  با سلاح های جدید است.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول