اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فوت بیمار مبتلا به وبا در تربت جام

فرماندار تربت جام از شیوع وبا در این شهرستان خبر داد و گفت : تا کنون یک بیمار مبتلا به وبا در این شهرستان فوت شده است.

فوت بیمار مبتلا به وبا در تربت جام

 حسین جمشیدی فرماندار تربت‌جام درگفت وگو با خبرنگار فارس در تربت جام ضمن هشدار به مردم در رعایت شیوه های بهداشتی برای مقابله با بیماری وبا، اظهار کرد: متاسفانه یک نفر مبتلا به بیماری وبا در تربت جام فوت شده است که در این خصوص فرد دیگری با علائم مثبت و تعدادی هم دارای علائم درگیری به این بیماری در شهرستان شناسایی شدند.

وی بیان کرد: مهمترین موضوع مقابله و پیشگیری در مورد این بیماری، رعایت بهداشت فردی است، همه مردم به ویژه کاروان ها و زائران پیاده علی ابن علی موسی الرضا (ع) نهایت دقت در رعایت بهداشت فردی، نوشیدن آب سالم و غذای سالم و شستن دست ها و ضد عفونی سرویس های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند. 

فرماندار تربت جام با اشاره به اینکه بیماری وبا ۱۴ روز ادامه دارد، بر ضرورت تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای کاروان‌ها و عدم استفاده از سبزیجات مشکل دار و غذاهای فست فود تاکید کرد. 

جمشیدی با اشاره به بازگشایی مراکز آموزش عمومی و عالی و ایجاد تجمعات در روزهای پایانی ماه صفر یادآورشد: داروهای لازم به منطقه ارسال شده است و درحال غربالگری هستیم و احتمال شیوع آلودگی وجود دارد و از طرفی  تمهیدات لازم برای مهار بیماری وبا در شهرستان پیش بینی و ادامه دارد.

وی تاکید کرد: راه انتقال ویروس از طریق تماس مستقیم با نقاط آلوده از جمله سرویس بهداشتی و آب و سبزیجات آلوده امکان پذیراست و ضروری است مردم نکات بهداشت فردی و اجتماعی را کاملا رعایت کنند تا از این مرحله به سلامتی عبور کنیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول