اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

کمبود ۱۵۵۰ معلم در استان بوشهر/ ۱۰ هزار و ۸۰۰ کلاس درس پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به توجه ویژه به دانش‌آموزان با بیماری اوتیسم و بازمانده از تحصیل، گفت: ۱۰ هزار و ۸۰۰ کلاس درس در قالب ۱۸۰۰ مدرسه در استان بوشهر همزمان با آغاز سال تحصیلی پذیرای دانش‌آموزان هستند.

کمبود ۱۵۵۰ معلم در استان بوشهر/ ۱۰ هزار و ۸۰۰ کلاس درس پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی موحدی عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای جبران کمبود هزار و ۵۵۰ معلم در استان بوشهر با برنامه‌ریزی اقدامات مهم انجام شده که نسبت به پنج سال گذشته در بهترین شرایط قرار داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به جبران کمبود معلم در مدارس، گفت: معلم کلاس‌های درس استان بوشهر از طریق فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، جذب معلمان از طریق ماده ۲۸، نیروی خرید خدمات آموزشی، سرباز معلم، و بخش دیگری از نیازها از طریق اضافه تدریس نیروهای شاغل و بازنشستگان تأمین می‌شود.

موحدی بیان داشت: ۲۵۰ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند که ۲۱۰ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و مابقی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۸۰۰ کلاس درس برای دانش‌آموزان استان بوشهر آماده شده است، گفت: ۱۸۰۰ مدرسه در استان بوشهر همزمان با آغاز سال تحصیلی پذیرای دانش‌آموزان هستند.

موحدی از کلاس بندی ۹۵ درصد دانش‌آموزان استان بوشهر خبر داد و افزود: این هفته با اعلام نتیجه شهریور ماه همه دانش‌آموزان کلاس‌بندی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان داشت: تعداد دانش‌آموزان سال نهم استان بوشهر ۱۶ هزار نفر می‌باشد و با توجه به اینکه دانش‌آموزان نهم برای ورود به پایه دهم باید انتخاب رشته کنند تاکنون ۱۷ هزار برگ هدایت تحصیلی توزیع شده که تا این هفته تعیین تکلیف می‌شوند.

وی تصریح کرد: این هفته زنگ شکوفه‌ها در مدارس نواخته می‌شود و زنگ آغاز سال تحصیلی ۲ مهر همزمان با زنگ مقاومت نواخته می‌شود.

موحدی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی در ۲ سال گذشته و تعطیلی حضوری مدارس، برای جبران افت تحصیلی در بین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی از بهمن ماه گذشته تا مرداد ماه امسال بیش از ۱۸ هزار و ۳۳۰ دانش‌آموز در ۲۵۶ پایگاه در یک‌هزار و ۳۹۶ کلاس در طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی با هدف بهینه‌سازی فضاهای ورزشی دانش‌آموزی، ایجاد نشاط، شادابی و بالا بردن سواد حرکتی دانش‌آموزان اجرا شده است گفت: در اجرا طرح شهید خرازی همه اماکن ورزشی آموزش و پرورش علاوه بر دانش آموزان اولیا آنها هم استفاده می‌کنند.

توجه ویژه به دانش‌آموزان با بیماری اوتیسم و بازمانده از تحصیل را یکی از برنامه‌های سال تحصیلی دانست و بیان کرد: برای جلوگیری از چاقی دانش‌آموزان طرح شهید سلیمانی در ارتقا سرانه فضای ورزشی اجرا و ۳۲ زمین چمن و ۸ سالن ورزشی طراحی و اجرا شد.

وی خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از بیماری‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای نسل آینده طرح شهید خرازی اجرایی شده و رابطه و حس رقابت ورزشی بین پدر و مادر با فرزندان ایجاد و سبب سلامت روح و روان خانواده‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول