اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اعلام برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در غرب مازندران

برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دو شهرستان نوشهر و چالوس از سوی فرمانده بسیج ناحیه این شهرستان‌ها اعلام شده است.

اعلام برنامه‌های گرامیداشت  هفته دفاع مقدس در غرب مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، عابدین داغمه‌چی عصر امروز در تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس ۳۰۰ برنامه در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس نمونه بارزی از حرکت مردمی است، گفت: با فرارسیدن چهل‌ودومین سالگرد این حماسه بی‌نظیر برنامه‌های متنوع و متناسب با هفته دفاع مقدس در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت شهرستان اجرا می‌شود.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چالوس گفت: در هفته دفاع مقدس رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و نقش رزمندگان، آزادگان، جانبازان و خانواده‌های آنها را یادآوری می‌کنیم.

 

داغمه‌چی در ادامه با بیان اینکه شهدا و ایثارگران با جانفشانی‌ها، ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و شجاعت‌ها از این مرز و بوم دفاع کرد و گفت: یکی از برنامه‌های ویژه در این شهرستان اعزام راوی دفاع مقدس به مدارس است.

وی به طرح رزمایش سپاس و تکریم در ابتدای هفته دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح با ۲۴۵ خانواده معزز شهید شهرستان چالوس دیدار خواهیم کرد و همچنین مسائل و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داده و برای حل آن با هماهنگی مسؤولان اجرایی اقدام می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چالوس در ادامه گفت: گلباران قبور مطهر شهدا، رژه موتوری، تقدیر از پیشکسوتان و رزمندگان جنگ تحمیلی، فضاسازی ادارات و ...از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان چالوس اجرا می‌شود.

 داغمه‌چی خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان چالوس در عرصه‌های تبلیغی، تبیینی، هنری، ورزشی، خدمت‌رسانی و همایشی به همت ناحیه مقاومت بسیج چالوس، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت اجرایی می‌شود.

 

رستم زرودی فرمانده بسیج ناحیه نوشهر نیز در نشست مشترک رسانه‌ای فرماندار و سپاه شهرستان نوشهر گفت: ۱۴ کمیته برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس تشکیل دادیم که ۷۰ عنوان برنامه را اجرا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه معرفی شدن دفاع مقدس به عنوان نقطه طلایی در تاریخ ایران یک واقعیت است، اظهار کرد: پیام‌های ۸ سال دفاع مقدس بزرگی ایران در برابر استکبار جهانی را به اثبات رساند و خلاقیت جوانان ما را در عرصه نظامی که امروز عملیات ما به عنوان الگوهای جنگی در تئوری‌های مختلف برای نظامیان تحلیل می‌شود.

فرمانده بسیج ناحیه نوشهر افزود: دفاع مقدس در واقع یک گنجینه معنوی برای کشور است و باعث شده که نظام دیده و ایران را در دنیا بزرگ کند.

زرودی گفت: طی هفته دفاع مقدس ۴۰۰ عنوان در قالب ۷۰ محور برای برنامه‌های این مناسبت تعریف شده است.

وی به رزمایش سراسری ایثارگران و دیدار همزمان با خانواده‌های شهدا که از شاخص‌ترین برنامه هفته دفاع مقدس است، اشاره و بیان کرد: در این رزمایش حدود ۵۰ کاروان با به‌کارگیری از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودرویی مزین به تمثال رهبری فرزانه انقلاب و سردار سلیمانی و برافراشته کردن پرچم نظام جمهوری اسلامی به دیدار خانواده ۳۴۰ شهید مقیم شهرستان می‌روند و از نزدیک به خواسته‌های آنان توجه و با ریز مشکلات‌شان برای نخستین بار آشنا می‌شوند.

وی تجلیل از حدود ۲۰۰ نفر از پیشکسوتان دوران جبهه و جنگ را از دیگر برنامه‌های مناسبت هفته دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: در این رزمایش مشکلات و مسائل خانواده‌های معزز شهدا مورد رصد و بررسی قرار خواهد گرفت و برای رفع آن اقدام جدی می‌شود.

زرودی تاکید کرد: تمامی مسؤولان ادارات،  نهادها دواتی و غیرارگان‌های نظامی و غیرنظامی برای بهتر برگزار کردن برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید پای کار بیایند.

انتهای پیام/۸۶۰۶۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول