اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دانشجویان سمنانی مهارت یاد می‌گیرند

توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه پیام‌نور استان سمنان در راستای برآوردن نیازهای کشور با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

دانشجویان سمنانی مهارت یاد می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، با هدف توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه پیام نور استان سمنان، تفاهم‌نامه همکاری آموزشی در هشت ماده و به مدت سه سال به امضای سیدحسین شاهچراغ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای و علی پریمی، رئیس دانشگاه پیام‌نور استان سمنان رسید.

این تفاهم‌نامه با هدف توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی واحدها و پردیس‌های زیرمجموعه دانشگاه پیام نور استان سمنان و در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای منعقد شده است.

سیدحسین شاهچراغ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان اعطای مجوز ایجاد مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی به واحدها و پردیس‌های واجد شرایط دانشگاه پیام‌نور استان را از برنامه‌های اصلی این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

وی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه و پس از نیازسنجی و برنامه‌ریزی، دوره‌های آموزشی منطبق با استانداردهای بین‌المللی برای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی این دانشگاه در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد به اجرا درخواهد آمد.

شاهچراغ از برگزاری دوره‌های تخصصی برای الگوهای مختلف آموزشی از جمله تولید، بازاریابی، فروش، کارآفرینی و آمادگی شغلی ویژه مخاطبان این دانشگاه خبرداد و افزود: ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و فراهم‌سازی بسترهای اشتغال مولد برای دانش‌آموختگان دانشگاهی از دیگر تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در راستای اجرای این تفاهم نامه خواهد بود.

وی ارائه خدمات مشاوه و هدایت آموزشی به کارجویان و نیز صدور مجوز جهت تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای برای متقاضیان واجد شرایط فعال در عرصه گردشگری، صنایع دستی و میراث‌فرهنگی را از دیگر تعهدات این اداره کل برشمرد.

علی پریمی، رئیس دانشگاه پیام نور استان سمنان نیز ارتقای توانمندی و افزایش بهره‌وری دانش‌آموختگان دانشگاهی را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه، تحلیل بازار کار و شناسایی مشاغل اولویت‌دار مرتبط با هر یک از رشته‌های تحصیلی در حال اجرا، توسط کارشناسان دانشگاه پیام نور استان انجام و پس از انجام نیازسنجی‌های شغلی، به اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان جهت برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی اعلام خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان سمنان، همکاری در اجرای طرح مهارت‌آموزی ترکیبی (هیبریدی)، هدایت طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی به سوی موضوعات مرتبط با توسعه آموزش‌های مهارتی، بازنگری استانداردهای آموزشی موجود و تدوین استاندارهای نوین را از دیگر تعهدات دو طرف در این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول