اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

ادغام 125 واحد و حذف 2 هزار رشته دانشگاه پیام نور طی 2 سال گذشته

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: هرچند که در 2 سال گذشته 125 واحد دانشگاه پیام نور ادغام شده اما مردم خواستار حضور و قعالیت این دانشگاه هستند.

ادغام 125 واحد و حذف 2 هزار رشته دانشگاه پیام نور طی 2 سال گذشته

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ، ابراهیم تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور صبح امروز در نشست خبری که در محل سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، گفت: پذیراش این دانشگاه در سه مقطع برگزار می‌شود و دوره های این دانشگاه در مقطع دکتری حضوری است.

وی با اشاره به برگزاری تعدادی از دوره‌های این دانشگاه به صورت الکترونیکی، گفت: در کارشناسی 6 جلسه و در کارشناسی ارشد 8 جلسه کلاس‌های این دانشگاه به صورت حضوری برگزار می‌شود و حضور ددانشجویان در این کلاس‌ها حضوری نیست، محل آزمون‌ها هم به درخواست دانشجویان است و دانشجویان می‌توانند هر جا که راحت‌تر باشند آزمون خود را بدهند.

رئیس دانشگاه پیام نور با تاکید بر اینکه تمام سرفصل‌های این دانشگاه کشوری و سراسری است، گفت: بخش زیادی از پذیرفته‌شده‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا از فارغ التحصیلان این دانشگاه است،‌ولو اینکه در منظقه محرومی درس خوانده باشد.

وی یا اشاره به احیا و بازگشت 25 واحد دانشگاه پیام نور بر اساس درخواست مردمی، گفت: هرچند که در 2 سال گذشته 125 واحد دانشگاه پیام نور ادغام شده اما مردم خواستار حضور و قعالیت این دانشگاه هستند.

تقی زاده با بیان اینکه دو سوم فعالیت دانشگاه پیام نور به رشته‌های علوم انسانی اختصاص دارد، گفت: رشته‌های باقی مانده دیگر، رشته‌های فنی مهندسی و علوم پایه هستند.

وی با اشاره به تولید الکترونیکی منابع درسی در دستور کار دانشگاه پیام نور قرار دارد، گفت: این دانشگاه سعی دارد منابع علمی را به گونه ای در اختیار دانشجویان قرار دهد که توانند به راحتی زمان خود را مدیریت کنند.

* ارتقاء 910 پله‌ای جایگاه بین المللی دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به رتبه 1416 این دانشگاه در رتبه بندی بین المللی، گفت: این دانشگاه 910 پله ارتقا را با ثبت آثار پژوهشی اساتید طی یک سال گذشته داشته است.

وی با اشاره به دیپلماسی علمی و جایگاه ویژه آن، به استقرار دبیرخانه شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام با حضور 57 کشور در دانشگاه پیام نور خبر داد.

* صدور مجوز احداث پیام نور در کشورهای سوریه، عراق و لبنان

تقی زاده به صدور مجوز احداث پیام نور در کشورهای سوریه، عراق و لبنان اشاره کرد و گفت: واحدهای 3 استان کشور هم مجوز جذب دانشجوی خارجی را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به طرح دانشگاه باز، گفت: دانشگاه باز فعلا در کشور وجود ندارد، براساس فعالیت این دانشگاه، دانشجو می‌تواند در هر زمانی که برایش مقدور بود انتخاب واحد کند و آزمون دهد و در قید و بند زمان‌بندی دانشگاه نباشد.

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به حضور بیش از 2 هزار عضو هیات علمی، گفت: با این ظرفیت دانشگاه پیام نور می‌تواند نظام آموزشی باز را پیشنهاد دهد و تاکید بر افزایش ظرفیت در مناطق کم برخوردار را دارد.

وی با بیان اینکه شهریه دانشگاه پیام نور کم‌ترین شهریه است، گفت: این دانشگاه کم ترین اتکا را به بودجه دولتی دارد.

تقی زاده با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجوی یکسان طی 3 سال اخیر، گفت: به طور متوسط سالانه 50 تا 60 هزار دانشجو جذب دانشگاه پیام نور می‌شوند.

وی با اشاره به آمایش سرزمین دانشگاه پیام نور، گفت: شورای گسترش منطقه ای در دانشگاه پیام نور تشکیل می‌شود و بر همین اساس 400 رشته محل جدید در سال گذشته ایجاد شد.

تقی زاده همچنین به حذف 2 هزار رشته محل دانشگاه پیام نور طی 2 سال اخیر خبر داد.

وی از افزایش 30 تا 38 درصدی شهریه این دانشگاه در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت:‌ این شهریه به طور متوسط 300 تا 400 هزار تومان افزایش یافته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول