اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

برگزاری انتخابات شوراهای محلی در سوریه

انتخابات شوراهای محلی در سوریه از صبح امروز (یکشنبه) در همه استان‌های این کشور آغاز شد.

برگزاری انتخابات شوراهای محلی در سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مراکز انتخاباتی از صبح امروز در همه استان‌های سوریه برای انتخاب اعضای شوراهای محلی باز شده و رأی دهندگان در ۷۳۴۸ حوزه رأی‌گیری در حال رأی دادن هستند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه، ۵۹۴۹۸ کاندیدا برای تصاحب ۱۹۰۸۶ کرسی در شوراهای محلی رقابت می‌کنند و طبق گزارش دفتر نخست‌وزیری سوریه ۱۲۰۰ حوزه انتخاباتی در مقایسه با سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

در سوریه ۱۴۷۰ شورای محلی در ۱۳ استان و ۱۵۸ شهر و ۵۷۲ شهرک و ۷۲۶ منطقه شهرداری وجود دارد. 

از زمان آغاز بحران ۲۰۱۱ در سوریه تاکنون هیچ زمانی روند برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاست‌جمهوری و شوراهای محلی متوقف نشده است. در آخرین مورد مردم سوریه در می سال ۲۰۲۱ برای انتخاب رئیس‌جمهور پای صندوق‌های رأی رفتند.

شوراهای محلی در تمامی اشکال خود (استان، شهر، شهرک، روستا) در چارچوب سیاست‌های کلی کشور، مسئولیت مدیریت کلیه اموری را بر عهده دارند که منجر به توسعه استان می‌شود (از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و شهری). طبق قانون شوراهای محلی، اموری مثل توسعه پایدار و متوازن در حوزه‌های برنامه‌ریزی، صنعت، کشاورزی، اقتصاد و تجارت آموزش، فرهنگ، باستان‌شناسی، گردشگری، حمل و نقل و راه، آبیاری، آب آشامیدنی و فاضلاب، برق، بهداشت، امور اجتماعی و کار و انواع خدمات، همه از جمله امور مرتبط با شوراهای محلی است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول