اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سلامت آب همدان مورد تایید است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آب همدان به لحاظ بهداشتی مشکلی ندارد و سلامت آن مورد تایید است.

سلامت آب همدان مورد تایید است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرهاد بختیاری‌فر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر شبکه آب شرب شهر به‌طور شبانه‌روزی توسط مرکز بهداشت استان و مرکز پایش شرکت آب و فاضلاب کنترل می‌شود و با کلرسنجی‌های انجام شده خوشبختانه مقدار کلر باقی مانده در شبکه در حد مجاز است و آب مورد استفاده شهروندان هیچگونه مشکلی برای شرب و بهداشت ندارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارها به منظور عبور از تنش آبی، انتقال آب‌های زیرزمینی به شبکه آبرسانی شهر بود، گفت: خوشبختانه با مجموعه اقدامات انجام شده، در حال حاضر شبکه توزیع آب در شهر به ثبات نسبی رسیده و  مخازن ارتفاع خوبی دارند به نحوی که مخازنی که منحصرا از آب‌های سطحی نیز تغذیه می‌شدند هم اکنون امکان توزیع آب زیرزمینی را دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه با تدابیر انجام شده و هدایت آب از سرشاخه‌های سیمین و ابرو، تتمه ذخیره آبی سد اکباتان حفظ شد، ادامه داد: در حال حاضر برداشت از سد اکباتان بین ۳۳۰ لیتر در ثانیه است در حالی که این رقم پیش از این بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ لیتر بر ثانیه بود.

بختیاری‌فر همچنین در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به شیوع برخی بیماری‌ها نظیر «وبا» و عدم ارتباط میان این بیماری با آب شرب عنوان کرد: در زمان بروز بیماری‌های واگیردار همانند وبا و غیره به دلیل پایش و نظارت مستمر بر کیفیت آب شرب شهری این منبع نسبت به سایر منابع آب در دسترس اطمینان بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس پایش‌های مستمر مرکز بهداشت و آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب استان همدان سلامت آب همچنان مورد تایید است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول