اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پلمپ دو واحد فروش زعفران تقلبی در مشهد

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از پلمپ دو واحد بدلیل فروش زعفران تقلبی در محدوده خیابان امام رضاع در شهرستان مشهد خبر داد.

پلمپ دو واحد فروش زعفران تقلبی در مشهد

علی اکبر نصری سرآسیا رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: زعفران یکی از مهمترین افزودنی‌های مجاز رنگ دهنده و طعم دهنده غذایی است که لقب طلای سرخ به دلیل ارزش بالای این گیاه معطر به آن داده شده است.

وی افزود: زعفران گرانترین و در عین حال پرطرفدارترین ادویه جهان است و قیمت بالای این محصول باعث شده سودجویان فراوانی سعی در تهیه و فروش زعفران تقلبی نمایند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد، گفت: امروزه روش‌های تجربی و آزمایشگاهی زیادی برای تشخیص زعفران اصلی از تقلبی وجود دارد که برخی معیارها از جمله رنگ و بوی خاص زعفران و ترکیبات آن به این شناسایی کمک می‌کنند.

نصری سرآسیا خاطرنشان کرد: به دلیل عدم تبحر اغلب افراد جامعه در تشخیص زعفران اصلی و همچنین عدم امکان ارسال آن به آزمایشگاه برای عموم جامعه، بهترین و مطمئن ترین راه برای تهیه زعفران اصلی، خرید آن از فروشگاه‌های معتبر است.

وی اشاره نمود: دو واحد در محدوده خیابان امام رضا (ع) بدلیل فروش زعفران تقلبی طی گشت مشترک کارشناسان  اداره نظارت و بازرسی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با شعب سیار تعزیرات حکومتی، کارشناسان استاندارد و کارشناسان  اتحادیه  مربوطه شناسایی و پلمپ شد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بیان کرد: در این راستا  متخلفان شناسایی و برابر دستور رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی کالا ها توقیف و واحدهای مربوطه پلمپ  و با تشکیل پرونده مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

نصری سرآسیا گفت: شهروندان گرامی می توانند گزارش احتکار، تقلب، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه را به شماره پیامک ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ و یا شماره تماس ۱۲۴ اعلام نمایند.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول