اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

لزوم احداث کتابخانه در روستای «ابر» شاهرود

فرماندار شهرستان شاهرود، احداث کتابخانه در روستای «ابر» را لازم و ضروری دانست و گفت: در بحث کتاب‌خوانی، نیازمند حرکت جهادی و جهشی هستیم.

لزوم احداث کتابخانه در روستای «ابر» شاهرود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، ابوطالب جلالی، فرماندار شهرستان شاهرود در نخستین جلسه تجمیعی انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود اظهار کرد: تشکیل منظم جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی یکی از ضروریات برای رفع مشکلات کتاب و کتاب‌خوانی است.

وی، احداث کتابخانه در روستای ابر را لازم و ضروری دانست و افزود: در بحث کتاب‌خوانی، علی‌رغم همه تلاش‌های در حال انجام، نیازمند حرکت جهادی و جهشی هستیم تا مردم را هر چه بیشتر به سمت کتاب و کتابخانه سوق دهیم.

فرماندار شهرستان شاهرود ضمن بیان اینکه هیچ‌چیز جای لمس فیزیکی کتاب را نمی‌گیرد، اظهار کرد: تغییر و تحولات عصر جدید راه‌های نوینی را برای مطالعه پیش روی جامعه قرار داده است؛ یکی از این راه‌ها، کتاب‌های صوتی است.

جلالی بیان کرد: در این راه، توسعه و افزایش کتاب‌های صوتی برای کودکان طی سال‌های گذشته همگام با سایر حوزه‌ها پیش رفته و توانسته مسیر مناسبی را طی کند؛ ادامه این روند قطعاً شرایط مناسب‌تری را برای جذب کودکان و نوجوانان به مطالعه فراهم خواهد کرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود با اشاره به نیاز اعتباری کتابخانه‌ها از محل نیم درصد شهرداری‌ها، خواستار پیگیری در موعد تخصیص اعتبارات ملی به شهرداری‌ها برای واریز به کتابخانه‌ها شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تخصیص اعتبار ماده ۱۸۰ و تکمیل مشکلات کتابخانه‌های شهرستان شاهرود، شاهد بهبود شاخص‌های کتاب‌خوانی در شهرستان باشیم.

سیدابراهیم موسوی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت و تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان، به عضویت 14 هزارنفری مردم شهرستان شاهرود در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اشاره کرد.

وی افزود: در این کتابخانه‌ها، بالغ بر 380 هزار جلد کتاب در دسترس عموم قرار دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با عضویت در این مراکز، از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/74001/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول