اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان‌های اصفهان+تصاویر

​آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، در شهرستان‌های استان اصفهان با خیل عظیم عاشقان حسینی آغاز شد و دلدادگان حسینی با طنین لبیک یاحسین پیاده‌روی می‌کنند.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان‌های اصفهان+تصاویر

 به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اشک امان نمی‌دهد. شیعه بعد از چهل روز حزن و اندوه، اینک در روز اربعین داغ دلش تازه شده است. شعر محتشم را باز می‌خواند: «گویا عزای اشرف اولاد آدم است…» علم‌ها هنوز در کوچه‌ها برپا هستند. پرچم‌های روضه در گوشه و کنار شهر دیده می‌شوند، به یاد روزی که سخت‌ترین روز برای آدم و عالم بود، شیعه آتش می‌گیرد.

مگر مصیبتی بالاتر از آن تصور می‌شود؟ عاشورا روزی که سر نوه رسول خدا بر سر نیزه رفت. همان سر مطهر و مبارکی که منزل به منزل به کوفه و شام رفت تا به مجلس یزید رسید. و لب… و خیزران… و قلمی که از نوشتن این واقعه شرم دارد. برای این اتفاق و این جسارت، اگر همه انسان‌ها تا آخر عالم اشک بریزند کم است. اگر تا آخر عمر بر سر مقتل‌ها گریه کنم تا به روز چهلم برسم، از دیده‌ها خون می‌چکد.

سالهاست که عاشقان مانده از زیارت حسین(ع) در روز اربعین، برای درک ذره‌ای از عشق امام حسین(ع) پای به خیابان‌ها می‌گذارند و معابر و خیابان‌ها را طی می‌کنند.

در شهرستان‌های استان اصفهان نیز از صبح امروز ​آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی از معابر و خیابان‌ها آغاز شد و طنین لبیک یا حسین در شهرستان‌ها طنین‌انداز شد.

کاشان

همه ساله در آئینی مردم و عاشقان حسین بن علی(ع) در کاشان با راه‌اندازی این کاروان عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان می‌دهند.

 

 

مردم کاشان و شهرهای اطراف به مناسبت اربعین حسینی و تحت عنوان «جاماندگان قافله اربعین حسینی» طبق سنت هر ساله مسیر ۳ کیلومتری از فروشگاه گل یاس در بلوار امام رضا(ع) را با پای پیاده طی و در مصلی بقیه‌اله‌الاعظم(عج) اجتماع کرده و آیین عزاداری سالار شهیدان را برگزار کردند.

 

 

آستان مقدس آقاعلی عباس و شاهزاده محمد بادرود 

مسیرهای بزرگ با قدم‌های کوچک آغاز می‌شود و چه مسیری بزرگ‌تر و زیباتر از راه حسین که با قدم‌های کوچک و بزرگ مردان و زنانی طی می‌شود که جلوه‌های بی‌نظیری از عشق، محبت و شکوه و عظمت را در فراخنای تاریخ به ثبت می‌رساند.

 

اینجا در شهر بادرود در مسیر ۸ کیلومتری میدان امام خمینی شهر بادرود تا استان مقدس آقاعلی عباس و شاهزاده محمد، جاماندگان حسینی قدم در مسیری می‌گذارند که سراسر شور است و زیبایی و شعور، موکب های برافراشته در مسیر ضیافتی دارند در شأن میهمان حسین، زائرانی که در دل حب حسین دارند و کیلومترها دورتر از مسیر نجف تا کربلا، زمزمه عاشقی سر می‌دهند، چه زیباست آن چه چشم‌ها می‌بینند و آسمان کویر نظاره می‌کند، کودکی در آغوش پدر، خردسالی دست در دست مادر، پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ، یکی علم بر دوش و دیگری ساقی آب، بوی آتش و چای حسین و آش نذری و راهی که پایانی ندارد.

 

اردستان

همزمان با اربعین حسینی مراسم پیاده‌روی دلدادگان امام حسین(ع) با حضور با شکوه مردم شهرستان اردستان در شهر زواره برگزار شد.

 

 

شاهین‌شهر

مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی با حضور عاشقان دلباخته حضرت اباعبدالله(ع) و جامانده از مراسم اربعین کربلا از مسجد جامع چهارراه حافظ آغاز و به سمت گلزار شهدای بهشت معصومه(س) شاهین شهر در حال برگزاری است.

 

 

به گزارش فارس، هزار و سیصد و هشتاد و سه سال است که از اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت می‌گذرد و شوق زیارت در وجود عاشقان آل الله هرگز خاموش نخواهد شد و هرسال بیش از سال گذشته پرشورتر خواهد بود.

امروز شاهد پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در سراسر شهرستان‌های استان هستیم، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت از هر گوشه شهر آمده و در یک مسیر مشخص همنوا و همسو با یکدیگر پیاده‌روی را آغاز کرده‌اند تا دل به او بسپارند و رسم دلدادگی را بجا آوردند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول