اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مراسم متمرکز اربعین در تمامی شهرستان‌های گلستان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مراسم متمرکز اربعین به صورت پیاده روی در تمامی شهرستان‌های گلستان برگزار می‌شود.

مراسم متمرکز اربعین در تمامی شهرستان‌های گلستان برگزار می‌شود

حجت الاسلام عباسعلی گرزین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در تشریح مراسم متمرکز روز اربعین در گلستان اظهار کرد: مراسم متمرکز روز اربعین در دو شهرستان گرگان و گنبدکاووس به صورت پیاده روی به سمت امامزادگان شاخص این دو شهرستان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در گرگان مراسم پیاده روی اربعین از پارک شهر گرگان در ساعت ۱۰ صبح آغاز و به سمت امامزاده عبدالله(ع) این شهر ادامه خواهد داشت.در این پیاده روی مردم شهرها‌و  روستاهای اطراف مانند‌جلین، اق قلا، سرخنکلاته و محلات دیگر حضور خواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: قرار است مردم خوب اهل سنت و شیعه اق قلا ساعت هفت صبح از محل گلزار شهدا شهرستان به صورت پیاده روی حرکت کرده و در امامزاده عبدالله (ع) گرگان به خیل عزاداران حسینی مرکز استان بپیوندند.

وی ادامه داد: مراسم روز اربعین در ازادشهر از ساعت ۱۱ صبح از گلزار شهدای گمنام تا مسجد جامع، در بندر ترکمن ساعت ۱۰ صبح از مسجد جامع شهر تا گلزار شهدا، در کردکوی ساعت ۱۰ صبح از گلزار شهدا شهر تا گلزار شهدای گمنام ، در بندرگز از ساعت ۸:۳۰ صبح از گلزار شهدای گمنام شهر تا مزار شهدای روستای گز غربی، در شهرستان کلاله ساعت ۸ صبح از میدان الغدیر تا امامزاده عبدالله روستای کنکور برگزار می‌شود.

گرزین خاطرنشان کرد: در شهرستان رامیان ساعت ۷:۳۰ صبح از گلزار شهدای گمنام تا امامزاده قاسم دلند، علی اباد کتول ساعت ۸ صبح از گلزار شهدای گمنام تا امامزاده هارون، در گالیکش ساعت ۶ صبح از گلزار شهدای گمنام تا حرم امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس و در مینودشت ساعت ۷ صبح از امامزاده جعفر(ع) تا امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس برگزار می شود.

پیاده روی حرم تا حرم در گنبدکاووس برگزار می شود/ برپایی ۴۰ موکب به نیت اربعین

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان گفت: پیاده روی دلداگان حسینی در روز اربعین از شهرستان‌های شرق استان اغاز و به سمت گنبدکاووس و در اخر امامزاده یحیی بن زید(ع) شهرستان ختم می شود.

حجت الاسلام احمدرضا کریمی اظهار کرد: این پیاده روی از ساعت ۶ صبح از گلزار شهدای گمنام در شهرستان گالیکش و از امامزاده جعفر(ع) در شهرستان مینودشت و روستاهای و شهرهای اطراف آغاز شده و به سمت گنبدکاووس حرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به عدد ۴۰ در روز اربعین تعداد ۴۰ موکب در مسیر پیاده روی دلدادگان حسینی از شهرستان های شرق تا امامزاده یحیی بن زید(ع) برپا می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: علاوه بر موکب های مردم اهل شیعه گنبدکاووس، پنج موکب اهل سنت ترکمن نیز برپا می شود که از این تعداد دو موکب در شهر اینچه برون و سه موکب در روستاهای مجاور امامزاده یحیی بن زید(ع) شامل قلندراباد بالا، قلندراباد پایین و حاجیلر برپا می شود‌.

وی ادامه داد: قوم خوب سیستانی و قزاق نیز با لباس های محلی و اداب و رسوم خود در مراسمات عزاداری اباعبدالله حسین(ع) در مسیر پیاده روی زائران و دلدادگان حسینی موکب برپا کرده و خدمات ارایه می دهند.

کریمی گفت: موکب حجاب و نهی از منکر در مسیر بین ۱۷ شهریور تا امامزاده یحیی بن زید(ع) برای ارایه محصولات حجاب به صورت رایگان برپا خواهد بود.

وی با اشاره به سخنرانی خود در بین صلاتین نمازجمعه امروز بیان کرد: به محض اینکه در بین نمازگزاران صحبت کرده و نیاز مالی خود را برای برپایی موکب ها اعلام کردم، مردم مومن شهرستان کمک های خود را جمع کرده و به موکب ها در نمازجمعه اهدا کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: تعداد ۵۰۰ نفر از عوامل مختلف اجرایی، خدام و نیروی انتظامی مسئولیت ارائه خدمات و امنیت و روان شدن ترافیک در مسیر پیاده روی اربعین را عهده دار هستند.

وی بیان کرد: با همکاری شهرستان های شرق گلستان و گنبدکاووس تعداد ۱۵ هزار پرس غذای گرم تهیه و پخت می‌شود و بین دلدادگان حسینی در امامزاده یحیی بن زید(ع) توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول