اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

واژگونی تانکر حامل 17 تن گاز مایع در اصفهان/ انفجار تانکر مهار شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عصر امروز در اتوبان آزادگان روبه‌روی پالایشگاه، تانکر حامل ۱۷ تن سوخت LPG (گاز مایع سیلندر) واژگون شد.

واژگونی تانکر حامل 17 تن گاز مایع در اصفهان/ انفجار تانکر مهار شد

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به حادثه واژگونی تانکر گاز اظهار داشت: عصر امروز در اتوبان آزادگان روبه‌روی پالایشگاه، تانکر حامل ۱۷ تن سوخت LPG (گاز مایع سیلندر) واژگون شد.

وی با بیان اینکه این تانکر گاز از انبار شهید منتظری بارگیری و به سمت تهران در حرکت بود که به دلیل خطای انسانی در اتوبان آزادگان واژگون شد، افزود: بلافاصله آتش‌نشانی، پلیس راهور و نیروی انتظامی در محل حادثه حضور پیدا کردند و یک حلقه حفاظتی ایجاد کردند و پلیس راهور ترافیک را به لاین دیگر انتقال داد تا اطراف تانکر ایمن‌سازی شود.

 

شیشه‌فروش با بیان اینکه راننده تانکر نیز دچار مصدومیت سطحی شده است که در محل حادثه توسط اورژانس مداوا شد، گفت: جرثقیل به محل حادثه اعزام شده تا تانکر واژگون شده را منتقل کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه روزانه بیش از هزار و ۳۰۰ تانکر از انبار شهید منتظری برای ۱۴ استان سوخت توزیع می‌کند، بیان کرد: در چهار ماهه نخست سال ۱۳۵ هزار تانکر از استان اصفهان به ۱۴ استان دیگر سوخت‌رسانی کرده است.

وی با تأکید بر اینکه ناوگان حمل و نقل سوخت باید رعایت الزامات ایمنی را انجام دهند، عنوان کرد: آیین‌نامه مواد نفتی به شرکت نفت و شرکت‌های حمل و نقل مواد نفتی ابلاغ شده است که بر اساس این آیین‌نامه باید مسیر حرکت مواد سوختی خطرناک با پلیس هماهنگ شود و بدون هماهنگی تردد نکنند.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه از اول سال تاکنون این سومین حادثه واژگونی تانکر در این اتوبان و یازدهمین حادثه واژگونی تانکر سوخت در استان اصفهان بوده است، ادامه داد: اصفهان چهارراه ارتباطی در مرکز کشور و مسیر حمل و نقل سوخت است بنابراین رعایت استانداردهای ایمنی توسط شرکت‌هایی که حمل و نقل سوخت را انجام می‌دهند ضروری است چرا که در صورت بروز حادثه سبب اختلال در تردد و ایجاد ترافیک، آلودگی هوا و خاک می‌شود.

 

سرعت عمل آتش‌نشانان مانع از وقوع حریق و انفجار تانکر گاز شد

فرهاد کاوه آهنگران، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این خصوص گفت: یک دستگاه تانکر با مقدار قابل توجهی گاز در اتوبان آزادگان دچار حادثه شد.

وی ادامه داد: ساعت ۱۵ و ۳ دقیقه بعد از ظهر امروز، وقوع این حادثه به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۱۰، ۲۲، ۱۶ و ۲۶ به محل حادثه شتافتند.

کاوه آهنگران با تأکید بر اینکه حضور به موقع و سرعت عمل آتش‌نشانان مانع از وقوع حریق و انفجار تانکر گاز شد، تصریح کرد: آتش‌نشانان پس از تحویل خودرو به عوامل پالایشگاه و تخلیه کامل گاز موجود در تانکر حادثه دیده و تأیید ایمنی و رفع خطر کامل از تانکر و تحویل آن به پلیس راهور به مأموریت خود پایان دادند.

 

 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این عملیات چند ساعت به طول انجامید و راننده مصدوم تحویل عوامل اورژانس شهر شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول