اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

در «اربعین» به جز زیبایی چیزی ندیدم/ ما ملت امام حسینیم

یکی از زائران امسال اربعین گفت: اربعین سید الشهدا که با رشادت‌های امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) شروع و زنده نگه داشته شد در مسیر آماده شدن برای ظهور قائم آل محمد صلی الله علیه و آله وسلم است، ان شاءالله که هر ساله خدا توفیق سربازی در این مسیر را به همه دلدادگان مکتب عاشورا عطا کند.

در «اربعین» به جز زیبایی چیزی ندیدم/ ما ملت امام حسینیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، شهرام میرزایی فعال رسانه ای و یکی از زائران اربعین امسال در یادداشتی نوشت: طی سالهای اخیر همواره یک پای ثابت اربعین حسینی بوده و هستم اما امسال به دلیل مشکلات شخصی بهانه های مختلفی را برای توجیه نرفتن و اربعینی نشدن تراشیدم! حقیقت این است روزی که اعلام کردن مرزها بسته شده کمی خوشحال شدم چرا که بهانه خوبی برای سفر نکردن به بهشت روی زمین بود!

اما نشد!

آقایی که بنده را طلبیده بود دعوت نامه اش رسید، در یک لحظه تصمیم عوض شد و با نوای لبیک یا زینب و یادآوری پیام «کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود» خود را مهیای سفر کردم.

شب پیش از حرکت به سمت کربلا با توجه به استقبال مردم، کمبود امکانات در مرز و فضاسازی رسانه ها، متنی را در شبکه های مجازی مبنی بر کمبود امکانات نوشتم و از مردم خواستم حتی المقدور رعایت کنند و امسال در اربعینی شدن تعجیل نکنند.

بعد از انتشار این متن، برادر عزیز «سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین» پاسخ بنده را با چند جمله زیبا داد.

سردار آتانی در پیامی به من گفتند: «صحت ندارد، امکانات هست، حشد الشعبی قهرمان و مردم عراق پای کارند، محبت را تبلیغ کنید نه فراق را»

حالا در شرایطی که حقیقت این جمله در میدان عمل دیدم اعلام می کنم: سردار رفیعی آتانی، بله شما درست فرمودید شهادت می دهم فضاسازی رسانه های بدخواه صحت نداشت، شهادت می دهم با توجه به ازدیاد ۲۰ الی ۳۰ درصدی جمعیت نسبت به سال های پیش، امکانات به لحاظ کمی و کیفی از گذشته به مراتب بهتر بود. انواع امکانات از خوراکی و نوشیدنی گرفته تا لوازم بهداشتی در دسترس بود.

موکب های شیعیان عربستان و بحرین در کنار مواکب بیشمار عراقی و ایرانی در پذیرایی از زوار امام حسین(ع) چه زیبا خود نمایی می کردند، شهادت می دهم برخورد برادران عزیز عراقی نسبت به سالهای پیش بسیار بهتر بود، انگار آنها هم متوجه توطئه های دشمنان شده بودند.

به دلیل روحیه خبرنگاری سوالاتی که می کردم همه به اتفاق، وحدت ایرانی و عراق را خط قرمز خود می دانستند. تعریف و تمجدید و پیروی از راه و مکتب ابومهدی المهندس، حاج قاسم سلیمانی، آیت الله سید علی سیستانی، قائدنا سید علی حسینی خامنه ای و سید حسن نصرالله خلاصه سخنان شان بود.

به دلیل گرفتگی عضلات پا در مسیر عمود ۶۶۶ به موکبی از برادران ترک عراقی که اصالتی موصلی دارند مراجعه کردم. این برادران به قدری محبت داشتند که بنده به مهربانی، به انسانیت و در یک کلام به فدا شدن این عزیزان در مسیر سید الشهدا شهادت می دهم.

در ادامه افسر عالی رتبه ارتش عراق را با چشمان خود دیدم که پیر مرد ایرانی را به آغوش کشیده و برای سوار کردن به سمت ماشین حرکت می کرد. در سامرا توفیق هم صحبتی با فرمانده حشد الشعبی قهرمان عراق در موکب حسینه اعظم زنجان نصیبم شد. چه زیبا فارسی صحبت می کرد و می گفت: جانم فدای سید علی حسینی خامنه ای. با این برادر عزیز در خصوص مشکلات سیاسی عراق صحبت کردیم، اطمینان داد و اطمینان داشت که آمریکا و اذنابش در عراق جایی ندارند و همه ما سرباز سید علی حسینی خامنه ای عزیز هستیم.

اربعین سید الشهدا که با رشادت‌های امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) شروع و زنده نگه داشته شد در مسیر آماده شدن برای ظهور قائم آل محمد صلی الله علیه و آله وسلم است، انشاءالله که هر ساله خدا توفیق سربازی در این مسیر را به همه دلدادگان مکتب عاشورا عطا کند.

و اما جمله آخر نکته قابل توجه امسال ولایت پذیری زوار اربعین ابا عبدالله الحسین علیه السلام بود. حضرت آقا سال گذشته فرموده بودن پرچم ایران و عکس اینجانب(مقام معظم رهبری) در مسیر راه پیمایی خود نمایی نکند. بنده این ولایت پذیری را در عمل زوار مشاهده کردم. نه عکس حضرت آقا و نه پرچم ایران را در مسیر ندیدم. از همه مهمتر آنکه عراقی ها نیز از این فرمان تبعیت کرده بودند و پرچمی از عراق دیده نمی شد و در مسیر هر چه بود و هر که بود شهدایی بود و حسینی بود و حسینی بود و حسینی.

خدایا کمک کن حسینی بمانیم، حسینی بمیریم و حسینی زنده شویم...

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول