اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مسابقات جهانی کشتی | یک ملت در انتظار فینال و طلای یزدانی و نخودی

دیدار فینال حسن یزدانی و دیوید تیلور در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد حدود ساعت ۲۲ جمعه شب برگزار می‌شود.

مسابقات جهانی کشتی | یک ملت در انتظار فینال و طلای یزدانی و نخودی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مسابقات اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۲ کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان از ساعت ۱۳ امروز در شهر بلگراد صربستان در حال برگزاری است.

نتایج کشتی گیران کشورمان تاکنون به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب وان هو زو از چین شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا وی نیز شانس ادامه کار برای کسب مدال برنز را بدست آورد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور نخست در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر انریکه پرز کاستیلانوس از گوتمالا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل و آرمان آندروسی از استونی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۴ توران بایراموف از آذربایجان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. امامی در این مرحله به مصاف کایل داک قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آمریکا می رود.

در وزن ۹۲ کیلوگرم کامران قاسم پور مازندرانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد ادلان ویسخانوف از فرانسه گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۲ احمد باتایف از بلغارستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف میریانی مایسورادزه از گرجستان می رود.

 

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۳ بر صفر مقابل ژی وی دنگ دارنده مدال نقره و برنز جهان از چین پیروز شد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر الکساندر خوتسیانیوسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زارع در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک از ترکیه شد و به دیدار رده بندی رفت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی به برتری دست یافت.

وی در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر سباستین جزیرزانسکی از لهستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر بوریس ماکویف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی را از پیش برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی به مصاف دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا می رود.

 

در وزن ۷۹ محمد نخودی در دور نخست در یک کشتی نفس گیر با نتیجه ۷ بر ۶ مقابل یاکوب شیخ جمال کشتی گیر روسی الاصل از رومانی به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر دولگون آلتانزول از مغولستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۵ بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از ازبکستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. نخودی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۴ از سد واسیل میخایلوف از اوکراین گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا می رود.

*یزدانی رکورد ۶۰ ساله را شکست و پُرافتخارترین کشتی‌گیر ایران شد

یزدانی با صعود به فینال مسابقات جهانی صربستان ضمن قطعی کردن مدالش، تعداد مدال‌های دوران حرفه‌ای خود در مجموع مسابقات جهانی و المپیک را به عدد ۸ رساند.

 

غلامرضا تختی در سال ۱۳۴۱ به مدال نقره جهان رسید و هیچ کس فکر نمی کرد که رکورد ۷ مدال جهانی و المپیک او تا ۶۰ سال بعد نیز همچنان پابرجا باشد. نخستین کسی که توانست با این رکورد برابری کند، ژنرال ۷ مداله کشتی فرنگی ایران یعنی حمید سوریان بود که او هم نتوانست از این رکورد عبور کند. همچنین عبدالله موحد و علیرضا حیدری هم هر کدام با ۶ مدال جهانی و المپیک در رده سوم پرافتخارترین کشتی‌گیران کشورمان دارند.

*زمان مسابقه فینال حسن یزدانی و دیوید تیلور در جهانی بلگراد

دیدارهای فینال و رده‌بندی ۴ وزن نخست ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه جمعه شب آغاز می‌شود که محمد نخودی در ۷۹ کیلوگرم و حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم در دیدار فینال به میدان می‌روند و امیرحسین زارع برای کسب مدال برنز مسابقه خواهد داد.

در فینال وزن ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی برابر جردن باروز از آمریکا قرار می‌گیرد که این مسابقه حدود ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه جمعه شب خواهد بود.

در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی با دیوید تیلور از آمریکا مسابقه خواهد داد که این کشتی حدود ساعت ۲۲ جمعه شب خواهد بود. پس از این مسابقه نیز امیر حسین زارع برای کسب مدال برنز وزن ۱۲۵ کیلوگرم به میدان خواهد رفت.

البته ساعت این مسابقات تقریبی است و ممکن است با توجه به مدت زمان کشتی ‌های برگزار شده، برای دقایقی زودتر یا دیرتر برگزار شود.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول