اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ثبت نام ۱۵ هزار نفر از خراسان‌شمالی برای شرکت در پیاده‌روی مشهد مقدس

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از ثبت نام 15 هزار نفر از خراسان شمالی جهت شرکت در پیاده روی مشهد مقدس در قالب 103 هیئت خبر داد.

ثبت نام ۱۵ هزار نفر از خراسان‌شمالی برای شرکت در پیاده‌روی مشهد مقدس

حجت الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه تاکنون ۱۰۳ هیئت از استان جهت شرکت در مشایه علی ابن موسی الرضا(ع) و مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر در مشهد ثبت نام کرده اند، اظهار کرد: در قالب این ۱۰۳ هیئت ۱۵ هزار نفر در در پیاده روی مشهد مقدس شرکت و به مشهد اعزام سفر خواهد کرد.

وی گفت: این ۱۵ هزار نفر در سامانه هشت که به همین امر اختصاص دارد ثبت نام کرده و بیمه شده اند .

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: این آمار اولیه است و تعداد هیئت ها و زائران در روزهای آتی افزایش خواهد داشت. 

حجت الاسلام حمید رفیعی با بیان اینکه هیئت جوادالائمه خراسان شمالی متولی ساماندهی این ۱۰۳ هیئت است، گفت: اصل کار توسط مسئولین هیئت ها انجام می شود و مدیریت و ساماندهی و برنامه ریزی در مسیر هیئت ها بر عهده هیئت جوادالائمه (ع) استان می باشد.

وی از هماهنگی های انجام شده با هئیت جوادالائمه استان و هیئت جوادلائمه خراسان رضوی خبر داد و گفت: با هماهنگی های انجام شده معرفی نامه هایی را به این ۱۰۳ هیئت داده ایم و برای حضور و اسکان در مشهد الرضا مکان هایی جهت اسکان هماهنگ شده است.

وی گفت: امسال هم مدارس و هم حسینیه ها و تکایا و هم منازلی که آمادگی میزبانی زائران را دارند در بحث اسکان زائران همکاری دارند. 

این مقام مسئول درباره کسانی که تمایل به شرکت در پیاده روی دارند؛ گفت: اگر کسی تمایل دارد باید با هیئت ها هماهنگ شود و یا با خود هیئت جوادالائمه ارتباط بگیرند تا به یکی از این ۱۰۳ هیئت ارتباط داده شود.

وی در خصوص ارائه خدمات در مسیر پیاده روی زائران امام رضا(ع) گفت: با هماهنگی های انجام شد با مسئولین در طول مسیر خدمات لازم در زمینه های اسکان، بهداشت، پزشکی و... به زائران ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام حمید رفیعی با بیان اینکه زمان اصل شروع پیاده روی روز اربعین است، گفت: برخی هیئت ها و افراد پیاده روی خود را آغاز کرده اند. 

وی با بیان اینکه هماهنگی های برای حضور کاروان و هیئت ها جهت شرکت در مراسم های عزاداری انجام شده است، اظهار کرد: ما توفیق پذیرایی سه روز زائران در مشهد را داریم و سعی شده محل اسکان زائران در نزدیک به حرم باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مسیر فقط مسیر پیاده روی و بحث زیارت نیست، اظهار کرد: در پیاده روی بحث جریان سازی مطرح است که در امتداد مشایه حضرت اباعبدالله مسیر پیاده وری حرم امام رضا به عنوان ملجا ما شیعیان در ایران عزیز است که انشا الله شاهد مشارکت و حضور حداکثری عموم مردم در مسیر حرکت زائران باشیم.

وی حرکت مشایه علی ابن موسی الرضا(ع) را اتصال این دوران به مسئله ظهور دانست و گفت: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری امروز مرحله خودسازی و جامعه پردازی است و لذا جامعه پردازی ملزوماتی دارد که نقش آفرینی مردمی در مسیر رسیدن به ظهور بسیار مهم است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول